Sun Flyer Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Noen som har meninger om denne nyheten? http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=153243&cat=4914 Syns den virker mye tøffere enn de sedate og overprisede svenske/danske dekksalongbåtene. mvh Viggo Båtboer Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Motorbåt med pinne. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Designen minner litt om en "japansk panserkryssare fra mellomkrigstiden" ............men moden har ju en tendens att komma tilbaks....så varför ikke Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
hei Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Blir spennende å følge utviklingen på denne. Moderne og stilig synes jeg. Og helt enig, noe annet enn endel sirumpa sedate svenske båter. (ikke alle da) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Har litt mer sansen for Feeling 55, selv om den også blir litt "Ikea", etter min smak: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Hanse pleier jo å lage båter som seiler bra til en fornuftig pris. Feelingen er jo ikke i en prisklasse for normale folk. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Feeling er jo billigbåt . Sjekk prislisten til Regina heller. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Jeg forstår ikke hensikten med de alt for store klumpene dere ser på. Haber 660 må være den perfekte seilbåt med dekksalong! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Ja, Haber har jo nesten ingen "klump" i det hele tatt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Jeg seilte på en 50 fot Atoll som de henviser til i Seilas - fin som charterbåt, men veldig mye knirk over alt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Aldri mer Dufour, så Atoll er ikke interessant. Jeg skal aldri ha noe annet en Regina ! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Atoll er for kjedelig å seile. Regina er både for dyr og for kjedelig å seile. Får håpe Hanse utstyrer båten med like bra rigg og kjøl som resten av sine båter. Da er den høyaktuell. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Forstår ar du aldri har seilt en Regina ja. Jeg har hatt en Dufour 36 Classic, som vant Færder i LYS klasse 1,18-1,20 tre år på rad. Denne båten var hvertfall kjedelig å seile, i forhold til Regina'en. Tror nok du skal ganske kraftig opp i fot på en turbåt, før du seiler fra meg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Jepp, lano er sjef Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Velseglande båt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sebaldus Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Hanse har jo laget dekkshusbåter en gang i tiden. Mener jeg så en Hanse 371 med et dugelig dekkshus i Haugesund på vei sørover med båten. Synes det virker som en passe stor båt med passe stort dekkshus om lottoen skulle gå inn. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Et alternativ til med dekksalong; Sunbeam 42 Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Oyster 46 er heller ikke dum........ Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Northshore Southerly 42RS........ Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Hva med et pristak på 2,5 mill ferdig utstyrt? Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Nauticat 37. Nauticat i Leangbukta har, hvis den ikke er solgt, en brukt Naticat 37 til ca 2,5' til salgs for kunde. Jeg så denne på "minimessa" deres, og den er gedigen. Den er med akterkabin, og utsikten fra styreposisjon kan ikke bli stort bedre. Tre lugarer hvorav den ene er to stikkøyer under salongen. Hadde jeg hatt mulighet til å velge båt uansett prisklasse ville jeg vurdert denne... Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Forøverig synes jeg Hanse'n du linker til i første posten er spennende, men jeg lurer på er hvor god sikt skipperen har når dekksalongen blir så høy. Sammenlignet medstyreposisjonen på katamaranen Mahe 36, kan jeg tenke meg en lignende løsning ville gjort seg bra på Hanse. Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sebaldus Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Noen som vet noe mer om Hanse 371 DS? Synes Degerø 331 er en veldig fin båt. Ligger vel også en Nordship 35 på finn nå for 1.6 mill. Forøvrig har vi jo også tyrkiske EGE som nå selger svært rimelige dekkssalongbåter. Dog litt skeptisk til at de skryter av dekk konstruert i sandwich med plywood-kjerne og teakdekk oppå dette igjen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted June 22, 2007 Author Share Posted June 22, 2007 Nå har jeg fått litt tid til å se på dette. Forstår ar du aldri har seilt en Regina ja. Jeg har hatt en Dufour 36 Classic, som vant Færder i LYS klasse 1,18-1,20 tre år på rad. Denne båten var hvertfall kjedelig å seile, i forhold til Regina'en. Tror nok du skal ganske kraftig opp i fot på en turbåt, før du seiler fra meg. Bortsett fra at r43 er for dyr, er den i følge spesifikasjonene underrigget så det holder i forhold til vekt. Derfor er den treg i lite/mellomvind. I veldig mye vind vil den ha for mye avdrift på kryss pga den grunne kjølen. Min nåværende båt veier 7,5 tonn og har 94 kvm seil på kryss. Reginaen din veier 12,5 tonn og har 92 kvm. Det sier vel litt? Et alternativ til med dekksalong; Sunbeam 42 Den har omtrent de samme samme spec som reginaen. Men litt dypere kjøl kan gi litt bedre bitt på kryss i hard vind. Begge båtene har rullemast som standard. Det er ikke spesielt smart verken for sikkerheten eller seilegenskapene. Vi får se om Hanse klarer å levere gode nok egenskaper på den nye modellen. Nauticat 37'en er uaktuell pga den er mindre enn min nåværende båt. Man går ikke ned i størrelse når man bor i båten... Hanse 371 ds er samme skrogen som hanse 371, men med dekksalong. En praktisk båt som også seiler bra. Lurer på hvorfor den gikk ut av produksjon så raskt. Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
regina_nei_takk Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Jepp, lano er sjef Lano bare skryter.... Norske båter er best ! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts