Jump to content

dekksalong seilbåt

Sun Flyer

Recommended Posts

Har Sydvesten gitt opp håpet om godværsdager og flyttet inn?

Nå viser det seg at det er betydelig lavere antall godværsdager enn dårligværsdager.... Dette av den enkle grunn at vi bruker båten hele året og de beste dagene på sjøen er nok ikke på sommeren, da er det alt for mange sommerseilere ute...

Når det gjelder uteplassen i cockpit så er det muligens riktig at den er noe mindre enn i gammelbåten, men fremdeles stor nok til å romme oss tre som vil bruke båten og gjester med om det skulle bli aktuelt... Nå er vårt bruksmønster nok av en slik art vi vanligvis ligger til kai når vi ikke er underveis og da sosialiserer jeg med andre båtfolk som befinner der... så dermed er det ikke så mye tid vi tilbringer i cockpiten.... Den er nok stor nok til at vi kan bruke den under vanlig seilas om vår herre skulle vise seg fra en slik side at en kan tilbringe dagen der.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 4 måneder senere...

hvis Sydvesten skal ha seg DS så må han ta turen i en Nordship 40 eller 38,

de er rett å slett flotte.

Kvaliteten er også bedre en hva CR har.

Jeg har studeret dem begge over lengre tid nå. senest i forrige uke på Hamburg messa. der Nordship var tilstede med sin nye 38.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Har kikket litt på Nordship ja... men dog ikke in real life.... Er litt usikker på hvor mye kapital vi skal binde opp i en båt og Nordship er neppe blant de rimeligste....

Når det gjelder DS seilbåter så er det svært aktuellt siden vi normalt har båten på sjøen hele året.... om vi fortsatt velger å gå for seilbåt da.... Har sakte men sikkert mistet lysten på seilbåter siden jeg ikke finner meg helt tilrette i seilbåtmiljøet spesiellt her på forumet... Det er alt for mye negativitet og kritikk, rakke ned på av andres valg av båter.... Dog er det kun en håndfull som holder koken, men det har i allefall ført til at jeg mere eller mindre har mistet lysten på fortsatt seilbåt..... Er klar over at den håndfulle mengden medlemmer ikke er enig med meg i dette, men det er ikke første gang og ei heller siste..

Vi har for alvor vendt baugen mot Trawlere siden min oppfatning av miljøet der ombord er betydelig mere inkluderende og mindre negativt ladet omkring andres valg av båtfabrikat enn i selbåtmiljøet....

Av en eller annen grunn så mener jeg at jeg skrev noe lignende også i går i denne tråden..... :confused: men "Alzheimern" kan jo spille enhver ett puss..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Vi har for alvor vendt baugen mot Trawlere siden min oppfatning av miljøet der ombord er betydelig mere inkluderende og mindre negativt ladet omkring andres valg av båtfabrikat enn i selbåtmiljøet....

Du kan da ikke seriøst mene at dette forumet har skyld i at du bytter tilbake til motorbåt? Jeg er ganske sikker på at du ikke har opplevd Bavaria-hets "live" i noen havner, så det er jo bare å glemme alt tåkeprat om Bavaria her på forumet. Det virker ikke som du er så lettskremt eller lett påvirkelig, så jeg "kjøper ikke" helt det som en forklaring. Jeg mener fortsatt at seilmiljøet er veldig inkluderende i havn og i andre sammenhenger, selv om enkelte på Båtplassen gjemmer seg bak et nick og oppfører seg som 14 åringer (mulig de også er det!?).

Det er vel heller det at du har funnet ut at seilbåt ikke passer deg eller familien så godt. :yesnod:

Det er vel ikke til å stikke under en stol at seilbåt ikke er noen helårssyssel for gjennomsnittsseileren(du bruker jo båten hele året). Du skal være ganske innbitt seiler for å "knekke" opp fryste liner og rep og prøve å heise et seil som ligner et foldet knekkebrød i 15 minus grader. Da må det være greit å sitte inne i et styrhus i T-skjorte med kaffekoppen.

Senior-du er min helt!

Det er egentlig veldig enkelt , har man opplevd seilgleden og liker den så seiler man , har man mistet gnisten og seilgleden så blir man på land eller kjøper motorisert båt , er ingen skam å konvertere.

Hva vi her på forumet sier kan ofte bli misforstått og jeg og flere leker nok ofte djevele...advokat for å fyre litt oppunder i diskusjoner selv om vi nok ikke mener det så hardt bestandig , andre poster blir som nevnt misforstått men vi er bare på et forum , det er en tidssyssel for 99% av oss og ting som blir sagt og diskutert her blir vel i beste fall nevnt utenfor den digitale verden som en bisetning.

Båter diskuteres det altid både her og "analogt" men at noen skal vurdere å konvertere pågrunn av at holdningen blir misforstått her inne det er utrolig leit.

Nei Sydvesten , kjøp den båten du har lyst på upåvirket av hva som blir sagt her inne , om det er en trawler eller en seilebåt det er det du og ingen andre som skal påvirke , dette er et internettforum og det betyr absolutt null utover å være en plass der man slår ihjel tid innimellom

Titter du på Nordhavn?

Det ligger nok i samme løypa... dog er det Selene som ligger mitt hjerte nærmest... Dette er et merke som passer oss perfekt med sine løsninger og materialvalg... 43 foteren den passer oss best... men den koster jo skjorta og litt til... ligger på samme pris som Orust seilbåtene i samme storleik... Men vi kan da flytte denne debattens fortsettelse til Trawler tråden...

Har selvsagt også ett abonnement på Passagemaker....

Det slår meg at flere enn bare Sydvesten burde merke seg Hanna Kvanmo-sitatet i Sydvestens signatur: "Man må være kresen i forhold til hvem man lar seg irritere av"

Nå noe mer konstruktivt: Bob Perry sammen med Sailing Anarchys WYLDO* designer en 46 fots dekkshusbåt. En rotete prosess når et internettbasert kollektiv skal designe båt, men sportsbåtene Flying Tiger 10 og Flying Tiger 7.5 ble designet på den måten. Se tegninger og en lang pågående diskusjon om hva og hvordan.

* World's Largest Design Office

http://forums.sailinganarchy.com/index.php...st&id=86935

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...