Jump to content

Hvordan få litt mer ytelse på en Mercury 15 hester!


bluesea

Recommended Posts

Jeg har en 1997 Mercury 15 hester som gjerne skulle hatt litt mer "trøkk", dette da den sliter litt for mye (lenge) med å få båten opp i plan. Alternativet er å bytte motor, men dette er en båt jeg bare skal ha denne sesongen og motoren skal jeg beholde videre.

 

Derfor lurer jeg på om noen kjenner disse motorene så pass at de vet om det er mulig å få den til å yte noen hester mer. Finnes det noe plombe, eller må jeg til med forgasserbytte eller hva er mulig.

 

Setter pris på om noen som kjenner motoren har noen tips.

Link to post
Share on other sites

Hva med propell med mindre stigning..? Tror det blir det billigste og enkleste. Du taper kanskje litt i toppfart, men ikke sikkert det heller dersom propellen du har nå er i største laget for båten.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Mercury 15.... da er det vel en 2takter da?

 

15 Hk 2takteren til Mercury fra 1997 er den største av to motorstørrrelser på samme motorblokk (10 hk og 15 hk) Her er det nok dessverre ikke noe mer hk av betydning å hente ut for en rimelig penge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...