Jump to content

Lekkasje av kjølevann (ferskvann) fra KAD32 etter service

ovelaur

Recommended Posts

Hei

Det kommer litt grønt kjølevann fra den ene KAD32 motoren min etter at denne var på årlig + 2-årlig + 100t service. Der ble bl.a. kjølevann byttet. Det kommer så lite, at jeg ikke klarer å se hvor det kommer fra. Men det kommer noen dråper i uken selv om motor står ubrukt. Hvor bør jeg begynne å lete? Hvilke komponenter som er blitt berørt i denne service er typiske feilkilder etter deres erfaring?

Redigert av ovelaur (see edit history)
Er det ikke bare det klassiske med at de har fylt på litt for mye veske på ekspansjonstanken og at det overskytende nå blir presset ut?

Eventuelt at det lekker fra ett av avtappingspunktene som står beskrevet i instruksjonsboken?

Ikke for mye på ekspansjonstanken. Men jeg skal sjekke avtappingspunktene i morgen etter planen. Det er det som er min teori også. Må først demontere en arbeidsdørk før jeg kan komme til under motor. Men tenkte å få mest mulig tips i løpet av kvelden før jeg hiver meg på i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...