Jump to content

Maling av Glassfiber kajakk


Stibere

Recommended Posts

Tokomp skipslakk fra Star for eksempel. Blir hard og slitesterk, og du klarer deg mest sansynlig med ett strøk og bruker bare noen desiliter. Man får ikke kjøpt denne i mindre kvantum enn 1L (228kr). Matt godt ned og bruk rulle.

 

Tusen takk for godt svar

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvor du bor, men Star sine produkter får du på Husebysletta i Lier og i Tønsberg blandt annet. Sikkert mange andre utsalgstederogså, men dem har jeg ikke oversikt over. Er du kjapp til Lier kan det hende de fortsatt har noe igjen på billigsalg. Jeg hamstra til 98kr/L for noen uker siden. De mixer den fargen du ønsker. Ellers er både Jotun og International, for å nene et par andre, like bra. Uansett vil det være lurt å bruke tokomponent. Ikke slurv med grunnarbeidet!

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hempel kan godt brukes, bare husk å få tokomponent. Vask først over med silikonfjerner, mattslip, og mal i vei. For å få ekstra bra resultat kan du sparkle alle hakker og hull, og grunne med epoxyprimer før du maler. Men dette er alt etter hvor bra du vil ha det, og hvor mye penger du vil legge i prosjektet.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Slipes med fint smergelpapir (360-400) slik at den blir matt over det hele. Hvis ikke, vil malingen flasse av hver gang den får seg en dunk og det hele vil se lite pent ut!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Tokompnonet billakk kan også fint brukes. Jeg gjorde en kjempejobb med en gammel kano for noen år tilbake.

Kanoen hadde fått mye juling og da var jobben å plaste denne sammen igjen med glassfiber et must. Deretter slipte jeg kanoen med sandpapir til den ble glatt i overflaten. Finslipte med vannslipepapir(kan kjøpes på f.eks. Biltema eller lign) og lakkerte kanoen med billakk. Brukte korthåret rulle og resultatet ble en relativt glatt overflate som jeg er fornøyd med. Jo mer nøyaktig du er jo bedre blir jo resultatet.

Lykke til - det er ikke så vanskelig som man kan frykte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...