jkirkebo Startet 21.Juni.2007 Del på Facebook Startet 21.Juni.2007 Skal lakkerer opp et undervannshus som har endel korrosjon. Det har blitt groper her og der, disse bør vel fortrinnsvis fylles med noe først ? Tips om hva jeg skal bruke og i hvilken rekkefølge mottas med takk... Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Puss helt rent, avfett, ha på etch primer, så et strøk epoxy primer, epoxy sparkel ( pusses jevnt ), et strøk til med epoxy primer, så tilslutt et eller annet farvesystem ( grunning - farve ) Pass på å ikke puss ned til ren aluminium ( pussing av sparkel ), HVIS du gjør det må du lappe på med etch primer igjen ( der du ser aluminiums farven ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
jkirkebo Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ok, høres bra ut. Epoxy primer er lett å finne men etch primer har jeg ikke klart å spore opp i Fredrikstad ennå. Får lete videre i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 kalles også etsprimer , spesialprimer for aluminium Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jkirkebo Svart 22.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Ja, jeg har prøvd meg med det. De fleste ser ut til å vite hva jeg snakker om men ingen har det på lager :( Skal lete i Sarpsborg i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.Juni.2007 Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Prøv gjerne et båtbyggeri som sveiser aluminium. De bruker dette før maling.... Et lite glass med skrulokk rommer mer enn nok til ditt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.