Jan-E Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Har nylig kjøpt meg en liten dromedille med en 20hk yamaha motor, 96 modell. Har hørt noe rykter om at det er mulig å få litt mere effekt ut av denne motoren? Noen som vett hvordan?? Har hørt noe snakk om at det er struping på eksosen, men ingen som vet noe sikkert.... Noen som kan hjelpe meg her eller? :) Jan E Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bawaria Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Det er nok en kostbar affære å strekke den opp til 25hk, ulønt. eksos,forgassere.diverse små ting Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan-E Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 tenkte meg nesten det ja. Får bare klare meg med 20hk en stund da :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Har nylig kjøpt meg en liten dromedille med en 20hk yamaha motor, 96 modell... Er det denne du har kjøpt? Velkommen til forumet forresten Quote "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan-E Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Takk for det :) Yes, det er den båten jeg har kjøpt. Skal sjøsettes i morgen, satser på at alt er i orden :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Han du kjøpte den av er medlem her på forumet! Selger er en seriøs kar så jeg tviler sterkt på at noe skal være galt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan-E Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Hehe, såpass ja... joda, han virka veldig ok. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Ingen sakt ingen gjort bare tute og kjøre dette.MvhBjørn Quote Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 God dag! Takk for handelen Selv vet jeg ikke om det går ann å få mer utav motoren.. Men jeg hadde tenkt å tipse deg om dette forumet for å få svaret. Men du fant det jo ut selv... Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
Jan-E Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Heisann jah Måtte ut på nettet å sjekke litt ja. Men prata med ett firma i Egersund tidligere, han sa at jeg måtte skru av undervannshus, da skulle jeg se eksosen, der var det en innsnevring som måtte slås ut med for eks. en 20mm stålaksling. Da skulle du ha 25 hk sa han. Men så prata jeg med de på Tveit as etterpå, og de sa at det ikke var mulig. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Det er Tveit jeg har snakt med, og kjøpt alle de nye delene av. Ikke godt å se hvem som har rett. Det du må nevne er at dette er en "ny" motor som er bygd inni det gammle dekselet/formen. Motoren ser altså eldre ut en 1996. Dette er fordi denne motoren er spesialbygd for høyt turtall. (Noe som passer denne båten) Tveit fortalte meg at Yamaha brukte restene av de gammle formene/dekselene til å lage disse motorene. Husker ikke hva de kalte motortypen. Yamaha produserte også motorer beregnet for laft turtall. Disse ble kalt Enduro (eller noe sånt) Også disse i det gammle dekselt. Dere som har peiling på Yamaha får rette på meg, for det er sikkert ikke helt rett Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts