Jump to content

Yamaha 20hk plombert?

Jan-E

Recommended Posts

Heisann jah :smiley:

Måtte ut på nettet å sjekke litt ja. Men prata med ett firma i Egersund tidligere, han sa at jeg måtte skru av undervannshus, da skulle jeg se eksosen, der var det en innsnevring som måtte slås ut med for eks. en 20mm stålaksling. Da skulle du ha 25 hk sa han.

Men så prata jeg med de på Tveit as etterpå, og de sa at det ikke var mulig. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. :smiley:

Det er Tveit jeg har snakt med, og kjøpt alle de nye delene av. Ikke godt å se hvem som har rett.

Det du må nevne er at dette er en "ny" motor som er bygd inni det gammle dekselet/formen. Motoren ser altså eldre ut en 1996. Dette er fordi denne motoren er spesialbygd for høyt turtall. (Noe som passer denne båten) Tveit fortalte meg at Yamaha brukte restene av de gammle formene/dekselene til å lage disse motorene. Husker ikke hva de kalte motortypen. Yamaha produserte også motorer beregnet for laft turtall. Disse ble kalt Enduro (eller noe sånt) Også disse i det gammle dekselt.

Dere som har peiling på Yamaha får rette på meg, for det er sikkert ikke helt rett :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...