Jump to content

Administrator og teknisk personell??


Guest Guran

Recommended Posts

Som båtintressert leser jeg også dette forumet.

 

Mye bra her også,men må si jeg hever lett på øyenbrynene når man ser hva administrator og øvrig teknisk personell kan vrenge ut av seg.

 

Her sist så var det en stakkar ved navn Eriksen som hadde litt avvikende meninger i forhold til enkelte andre.

Jeg er enig med Eriksen i mye av det han fremfører. Men det er ikke det jeg vil fremheve.

 

Derimot - burde mannen vart spart for meget usaklige påstander fra Lasse (teknisk),der han  tillegger mannen ansvar for div. mindre populære håndteringer i Telenor.

Kan ikke helt forstå hvilken dokumentasjon som foreligger som rettferdiggjør slike utsagn.

I tillegg er det hele tiden sure grynt og oppstøt fra Lasse hvis det er noe som går på tvers i hans lille verden av sannheter.

 

Kan heller ikke se på hvilket grunnlag Ingar (administrator) legger sammen  2 og 2, og mistenkeliggjør Eriksen for å være en bestemt person.

Dette gjøres ikke via IM men i full offentlighet.  Kanskje er Eriksen den personen som det hevdes,men det er dog litt drøyt å insinuere det i plenum!  Og i alle tilfelle fra en administrator.  :rolleyes:

 

Sånn,da var den verste kvalmen skrevet ut av kroppen og det er leggetid.

 

Til de som måtte lure på hvilken innlegg jeg snakker om så er det jo fort gjort å bla gjennom og finne det ut.

Link to post
Share on other sites

Beklager men jeg må si meg enig med Guran på dette.

Jeg holdt på å skrive et innlegg på en annen tråd her å kommentere dette.

Dere vrir trådene over på negativt snakk om andre.

Se på tråden om "telenor krever... " og "Er det lov"

Er det ikke båt som er hovedingridiensen her da?

Jeg bare spør?

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg oppfattet dette som person angrep Guran.Men blir folk "fornærma"- eller føler at dette er et problem så er det et problem-selv om ikke jeg ser det.PanPan har jo forsvunnet,

og så fort jeg har 3 minutter til overs skal jeg ringe ham og høre hva som skjer.Kanskje vi burde løfte oss selv etter håret?Fred og ro bør herske i Floden syntes jeg.

 

Hils Kommandanten og Miss Tagama Guran! :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Det er meget viktig at man diskuterer sak og ikke person.

Vi kan ikke være enig i alt, men man skal ikke sikanere personen for det.

 

Det er en styrke i et forum at man har forskjellig vinkling på saker og ting, det er det som gjør at vi får insikt og ikke minst lærer nye saker.

 

Ingen av oss kan så mye, at vi ikke kan lære noe nytt eller få nye syn på saker.

 

Så i litt vanskelige saker vi diskuterer her er det lytt nyttig og tenke på pressens lille regel "Trå varsomt". Det er ikke nødvendig og slenge med leppa. Tenk litt gjennom ordleggingen. Hvis ikke så blir dette et forum for "sauer", alle er enig med alle.

 

Mulig dette ble formulert litt kraftig, men det er ment som en liten tankevekker.

 

Vi trenger hverandre på en eller ennen måte.

Link to post
Share on other sites

For det første må det være lov for de som er teknisk personell å ha meninger på lik linje med andre medlemmer. Skulle disse vært utestengt fra å ta en god krangel eller komme med provoserende innlegg hadde vi ikke hatt noe teknisk personell.

 

For det andre er det da ingen her som ikke kan komme med avvikende meninger. Er slikt det blir debatt av. I telenordebatten har det vært sterke fronter og begge parter er da like "skyldig" i dette. Tilsvarende i tidligere sterke debatter. Når det gjelder Maritimstart bør man kanskje se litt på helheten i hans virksomhet på denne siden før man gjør seg opp en mening om hva som har skjedd i den saken.

 

Har også en mistanke om at noen ønsker å lage bråk på denne siden. Enkelte medlemmer har skrevet en rekke innlegg hvor kun 2-3 innlegg handler om ting relatert til båt. Resten er negativ krangling om ting som ikke er båtrelatert. Hvorfor bruke tid på båtplassen når man tydeligvis ikke er interessert i båt?

Link to post
Share on other sites

Joda det er klart at tekninsk personell og admin'er kan ha meninger og forsvare seg dersom de blir personangrepet, men jeg synes at dere burde heller få avsluttet personangrepene.  :lol: Helst på en diplomatisk måte, i et par saker hittil synes jeg diplomatien/ høfflighet har glimtet med sitt fravær,  :nono: fra både de som har ansvaret for listen og andre. Det hadde vært fint dersom debattene hadde foregått på en noe mindre personfiksert måte. :rolleyes:

 

Dere i administrasjonen har myndighet nok til å kunne sett en strek, ikke lett å finne den streken, men endåg... Dere burde også kunne heve dere over en del av den person angrepene som har kommet og gitt beskjed til de enkelte at dette vil dere ikke ha på det åpne forumet.  :nono: Dere har trotts alt lagd et system med mulighet til IM, henvis dem til å bruke den.

 

Jeg har ingenting imot en god debatt så lenge det ikke går utover andres person.  :lol:

Link to post
Share on other sites

Har selv reagert litt på svært så krasse svar i enkelte diskusjoner, noen sikkert med rette og noen antageligvis overdrevet. Liker forumet og er glad for at folk tør si sin mening. Har selv hatt svært mye nytte av andres og egne tråder. Håper allikevel at medlemmene besinner seg litt slik at forumet ikke blir så utrivelig at folk ikke vil bidra i frykt for å få passet påskrevet på svært negativ måte.

 

Men det er totalt sett langt fra utrivelig på Båtplassen, sammenlign gjerne med Dagbladets weblogg, der er det farlig å legge inn innlegg.

 

Fortsatt god jul! :santacheers:

Link to post
Share on other sites

Forumet er fint det...

Det som skjer her har jeg beskrevet en gang før:

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...596547;start=33

 

Dette ser ut til å gå den veien høna sparker.....

 

 

Erik

182880 minutter igjen til sjøsetting !!

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg synest Du skal slutte med denne svartmalingen Din i tide og utide nå Erik.

 

Forøvrig synest jeg dette Forumet blir drevet på en forbilledlig måte. Men det er klart, mye er opp til oss hver enkelt bruker.

 

Ellers er jeg enig med Båt Guru.

 

Åpner man øynene litt uten å være redd for å ikke være en del av "sandkassa" så skal selvsagt både admin og teknisk kunne ha egne meninger på lik linje som andre, men det må være på et   :wink: saklig nivå uten personangrep  :wink: eller på annen måte å latterliggjøre enkelte brukere for egne og bestemte meninger. Det var vel dette som fikk schou til å bli forbannet og jeg kan forstå han meget godt.........

 

Eriksen

Link to post
Share on other sites

Jeg synest Du skal slutte med denne svartmalingen Din i tide og utide nå Erik.

OK.  Skal aldri nevne det igjen.... Men i tide og utide?  Jeg er ikke enig med deg der.

Se litt på historikken til dette forumet, og se hvilket stadie i "livssyklusen" vi er kommet til.  Synd hvis det skulle gå den veien...

 

Erik

*over i lurke modus og svarer evt på IM*

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Kan du utdype hva du mener med:

Se litt på historikken til dette forumet, og se hvilket stadie i "livssyklusen" vi er kommet til.  Synd hvis det skulle gå den veien...

Stort sett synes jeg at det er mye nyttig informasjon på dette forumet, med enkelte unntak som har vært noe uheldige. De fleste på dette forumet bidrar gjerne med erfaringer de har eller annet informasjon som de kjenner til noe de jeg, jeg er sikker på flere andre, synes er matnyttig.
Link to post
Share on other sites

Joda det er klart at tekninsk personell og admin'er kan ha meninger og forsvare seg dersom de blir personangrepet, men jeg synes at dere burde heller få avsluttet personangrepene. Helst på en diplomatisk måte, i et par saker hittil synes jeg diplomatien/ høfflighet har glimtet med sitt fravær, fra både de som har ansvaret for listen og andre. Det hadde vært fint dersom debattene hadde foregått på en noe mindre personfiksert måte.

Mye fornuftig er postet i denne tråden. Jeg tenkte jeg skulle prøve å sette ting litt i perspektiv. Utgangspunktet mitt er at det finnes ikke dumme spørsmål - bare dumme svar. Dette messer jeg til stadighet på, ikke uten grunn. Jeg vil tro jeg har de fleste med meg på dette utgangspunktet. Men hva med denne: Det finnes ikke dumme synspunkter, bare dumme kommentarer. Sitter den like lett? Hvis vi går litt i oss selv - er vi flinke nok til å skille mellom sak og person? Jeg tenker da ikke bare på det vi foretar oss på nettet, men i forhold til alle medmennesker vi har rundt oss. Naboer, arbeidskolleger, trafikkanter, politikere, m.m. Den "j**la naboen", som Jan Teigen synger om - er det et klassisk eksempel på skille mellom sak og person? Eller er det et klassisk eksempel på det motsatte? Eller kanskje et eksempel på grunn til å gå i seg selv? Vi behøver ikke kommentere akkurat det noe mer - de fleste er mer enn istand til å gjøre seg opp egne meninger om akkurat dette eksemplet. Men er vi gode nok til det i dagliglivet? Ikke minst på nettet - hvor alt vi poster er åpent for alt og alle? Ikke vet jeg, jeg bare spør.

 

Det neste jeg ville si noe ord om, er dette med å få avsluttet ting flertallet føler har gått litt for langt. Jeg er en av de som kanskje har best forutsetning for å si litt om dette. Et viktig poeng som ikke er nevnt, er at det foregår en god del i kulissene som ikke kommer fram i selve forumet. Det kan være hyggelige, eller mindre hyggelige IM'er som sendes, enten til hele støtteapparatet, eller til hver enkelt i støtteapparatet. Noen ganger i form av rene personangrep mot oss. Eller det kan være hentydninger, beskyldninger eller opptreden relatert til baatplassen i andre fora. Avgjørelser/"mangler på avgjørelser" som skjer i forumet er summen av det som alle kan lese her i forumet, i tillegg til tingene jeg nevner her. Kanskje verdt en ettertanke? Det er ikke bestandig alt som er slik det ser ut som ved første eller andre øyekast.

 

Tid for et lite perspektiv til: Størst ros skal alle som bidrar konstruktivt på en eller annen måte ha. Det kan være i form av spørsmål, eller i form av svar eller kommentarer til spørsmål. For å holde baatplassen igang, trenger vi dette, pluss en viss mengde timer som doneres på fritiden for at vi alle kan få opp baatplassen.no i nettprogrammet vårt. I denne forbindelsen har jeg lyst til å komme med en liten bønn til alle: Vi runder 2000 brukere hvert øyeblikk, kanskje før nyttår. Det er ikke å forvente at alle til enhver tid skal være perlevenner. Bråk har oppstått, og bråk vil oppstå. Mange er nok klar over det, men kanskje ikke alle har reflektert like mye over hvor dårlig kombinasjon støy er med vilje til frivillig innsats. Det er ikke til å komme utenom at det er frivillig innsats på fritiden som holder dette igang. I tillegg til alle som bidrar i form av innlegg. Det er vår styrke, og det er vår svakhet. All støy sliter på de som er involvert. Det er ubehagelig for de som er direkte involvert i saken det gjelder. I tillegg, og det ber jeg alle tenke på et par minutter, det er også ubehagelig for de som "er ansvarlige" for baatplassen. Ikke bare er disse involvert i den enkelte sak, disse er involvert i alle sakene. Hele tiden. Uansett om du selv har baatplassen oppe på din PC, eller ikke, er vi etter hvert så mange brukere at stort sett er det henvendelser som krever oppmerksomhet hele tiden, døgnet rundt.

 

Nå kommer noen ord på egne vegne. Selv så valgte jeg å bli med i støtteapparatet av to grunner: Ingar spurte om jeg hadde lyst til å bruke av fritiden min på å hjelpe til med å holde baatplassen igang, og i tillegg så hadde jeg troen på at ved å selv bidra litt mer aktivt, så fikk jeg igjen mye i forbindelse med en av mine største interesser. Når det gjelder det siste, så er jeg ikke i tvil om at jeg gjorde det riktige valget. Maken til hjelp skal man lete lenger etter. Men når det gjelder det første, så ble det dessverre slik at man etter hvert følte et visst ubehag ved å være involvert i beslutninger som førte til relativt kvass kritikk utad. Vi har hele tiden brukt ganske mye tid på å diskutere ting oss imellom før endelig avgjørelse ble tatt. Noen ganger ble vi enige, andre ganger ble vi ikke enige. Men uansett måtte en avgjørelse tas. I egenskap av initiativtager var det naturlig at Ingar fikk det siste ordet og også at han meddelte avgjørelsen til de involverte. Selv så har jeg vært igjennom noen saker nå som jeg godt kunne tenkt meg og vært foruten. Istedenfor å dyrke hobbyen sin og prøve å bidra så godt man kan med å lage et best mulig nettsted, så bruker man mer og mer tid på å "moderere", som det heter på godt norsk. Nå kan man si at det kommer man ikke utenom, så lenge man driver et så stort nettsted som baatplassen, men like fullt så strider det mer eller mindre imot motivasjonen som driver hver enkelt til å bruke mye eller lite av fritiden sin på et slik prosjekt. Summen av noen relativt ubehagelige situasjoner ble at jeg for eget vedkommende følte at nå var det nok og at det var på tide å klart melde fra hva jeg syntes var OK å drive med på fritiden og ikke. Det var lite givende å måtte ta stilling til flere tilfeller av personlige konflikter mellom medlemmer. Slike ting tar mer enn det gir. Resultatet ble at jeg heretter ville konsentere meg om rent tekniske ting. Det var valget mellom dette, eller å finne på noe annet. Jeg skal innrømme at det siste ikke var så langt unna en periode, men av respekt for alt det bra som foregår i forumet, og ikke minst for initiativet til Ingar, så valgte jeg det første.

 

Nyttårsønsket mitt er at alle legger seg disse ytringene på minnet og tenker litt på de som står bak baatplassen. Ingen av oss er ute etter berømmelse eller noenting. Det eneste vi ønsker er å bidra med noe som mange kan ha nytte av. Kom gjerne med forslag til løsning av konflikter, men jeg ber alle om å huske på at vi har et liv ved siden av baatplassen vi som driver dette på fritiden. Det er ikke alltid at alt går på skinner ellers, og da er det ganske drepende for motivasjonen hvis kritikken blir altfor krass rundt kontroversielle saker.

 

Til slutt vil jeg bare hevde en ting: baatplassen har kommet for å bli :wink:.

 

Med det vil jeg ønske alle en fortsatt god jul. Misunner dere som har mulighet til å ta en tur med båten og dra inn fersk fisk! Hatschooo! Snufs!

Link to post
Share on other sites

. Misunner dere som har mulighet til å ta en tur med båten og dra inn fersk fisk! Hatschooo! Snufs!

Kan du ikke bare rusle deg en tur ut på den islagte Mjøsen og borre deg et hull slik at du kan trekke opp en fisk eller fem. Det skulle vel la seg gjøre selv med båten på tørre landet.

 

Ha fortsatt en god jul.

 

MVH

TMe

Link to post
Share on other sites

Til lykke med Jula, alle sammen !

Føler for å legge til en liten kommentar på denne tråden.

Jeg vil tro at de aller fleste medlemmene av dette Forumet er genuint båtinterresserte folk, og at det er nettopp derfor vi har funnet fram hit. Til et felleskap hvor egne og andres erfaringer, og ikke minst meninger kan komme til uttrykk, om noe av det som opptar oss mest i livet.

Båtfolk er gjerne mennesker med sterke meninger. (mitt intrykk)  -  Og nettopp dette er jo med på å berike dette Forum.

At det i en slik "setting" da også vil oppstå motsetninger er også helt naturlig.

Men nettopp derfor er det like viktig at alle oss som er aktive bidragsytere, kanskje har en liten virtuell "vær varsom plakat" på netthinnen.

De fleste av oss "kjenner" hverandre bare gjennom denne virtuelle verden. Og det kan da, (tror jeg) kanskje være en fare for at ord og uttrykk som ikke ville blitt valgt ansikt til ansikt, lettere kan komme til uttrykk. Dette må man selvfølgelig også være seg bevisst ift de ildsjelene som driver dette Forumet. Som gir av sin dyrebare fritid for at dette skal bli til berikelse for oss alle.

Jeg er selv så henrykt over dette Forumet, og setter så stor pris på å kunne ha dette tilbudet, at jeg blir litt var når "støynivået" synes å kunne bli en trussel mot den gode tone som ellers råder i Forumet.

Slitasjen på både medlemmer og Admin / Teknisk kan fort bli stor, og vi er alle ansvarlig for å bidra til en takt og tone som bevarer gløden i det gode fellesskapet vårt.

 

Huuhm,  - dette ble kanskje både for belærende og for formanende........  Vel, det får stå sin prøve. Det er i alle fall slik jeg føler det akkurat nå.

Uansett - forsatt God Jul, og Godt Nytt Båt år til dere alle.

Mvh

Gizmo

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...