Jump to content

Viksund 320, erfaringer?


Veroks

Recommended Posts

quote.gif
Hei

Ser i siste Båtmagasinet at Viksund har kome med ein ny modell "Viksund 320". Er her noken på forumet så har sett den "Live" eventuellt testa den? Den ser litt spennande ut for meg og min familie. Håper på tilbakemeldingar.
:yesnod:
Elles God Båtsommar:-))

:fishing:

Den er så passe ny at den er ennå ikke utprøvd.. :eek: Vil påstå at dette er en fin båt i mellomklassen.. Gleder med selv til båtmessen i Arenum i februar 2008 , da skal jeg gå skikkelig i gjennom for å ta en ettervurdering om dette er noe å ta et sprang opp i størrelse.. :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Den er så passe ny at den er ennå ikke utprøvd.. :eek: Vil påstå at dette er en fin båt i mellomklassen.. Gleder med selv til båtmessen i Arenum i februar 2008 , da skal jeg gå skikkelig i gjennom for å ta en ettervurdering om dette er noe å ta et sprang opp i størrelse.. :yesnod:

Så ny er den vel ikke.... Meiner jeg såg den var utstilt på messa både i Stavanger og Arendal. :flag:

Har konvertert, Bavaria 39 cruiser.

Link to post
Share on other sites

Viksund 320 er testet i Båtmagasinet nr 8 og får veldig mye skryt. Selfølgelig er det endel kosmetikk på en ny båt, men dette fikser gutta i Strusshamn !

 

Atle Knutsens & Båtmagasinets konklusjon:

Viksund 320 har meget gode sjøegenskaper og en flere praktiske og originale løsninger. Teknisk er båten i første klasse.

Redigert av regina_nei_takk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har sett den live og fikk faktisk sjokk med en gang jeg så den. Trodde ikke i mine villeste fantasier at dette var en Viksund. Jeg ville definitivt ha gått opp til 340 eller 360, evt. brukt 340/360. Mye penere båt og mer riktig størrelse for en flybridge båt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Var å inspiserte Viksund 320 på båtvisniningen i Fr.stad idag.

Båten er faktisk veldig romslig til å være 32 fot. Den kommer selvsagt mye av at bredden er 3.45m.

Fb`n er etter min smak meget bra sammenlignet med andre båter i samme størrelse. Salongen er bra, og god å sitte i. Sengene virker bra og forkabin er romslig. Wc er bra. Akterdekk er ok, men seteløsningen i midten akterut er litt uvant. Badeplattformen er veldig høy og den ekstra badeplattformen som man kan kjøpe er å foretrekke selv om det er litt liten. Den har også en ankerrulle (gjennomføring) som ikke passer til bruceanker. Det bør endres. Badeplattformen koster 45000,-!!!!

 

Kalsejeløsningen virker grei.

 

Teknisk ser utførelsen veldig bra ut av det jeg så. Sjekket bare under dørken på akterdekk der det er en liten leider ned i rommet. Det er bra tilgang til motor for vedlikhold. Den er montert uten kasse, åpent i rommet under akterdekk.

Båten har nødstyring som kan betjenes fra akterdekk/badeplattform.

 

Prisen på båten har gått opp, og den koster 1.970 000 m/ VP D6 370 std utstyrt. Nå hsolgte de imidlerrtid båten med ekstra badeplattform, hekkthruster, teakdekk/badeplattform m.m. for 2.0 mill. Dyrt, men man må vel gi omtrent det samme for en Riviera 925 nå, og da er valget enkelt spør du meg.

Uansett, begge deler er for dyrt for oss... ( hvis ikke lotto`n går inn da) :wink:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg hadde 3 uker sammenhengende på ferie i min 320 i fjor sommer, jeg er veldig fornøyd med båten. Har ingenting å utsette på den. Utseende er litt spesielt, men båten er veldig praktisk innredet. Fordelen er at det er 6 faste sengeplasser i denne båten, og i motsetning til 340 så har 320 trapp, og ikke leider opp til flybridgen. Det er veldig praktisk for de som har små barn. Jeg har D6-370 med DPH drev på min båt, den går lett i plan selv med 8 personer ombord. Toppfart på 31-32 knop og marsjer lett på 26-27 knop. Sjøegenskapene er ikke noe å utsette på, holder lett 20-22 knop i høy sjø.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...