Jump to content

Mannskaps- transport og andre spørsmål


Allan E

Recommended Posts

Tar sjansen og lager en tråd om hjelp.

Jeg skal være i Skudneshavn før neste helg men min kone kan ikke være med på denne transportetappen. Ferien blir tur (regatta) over til Skotland.

Hun kommer til Sola med fly fredag ettermiddag (18.40). Hvordan kan hun ta seg til Skudneshavn på letteste måte.

Går det buss, ferje eller annet offentlig transportmiddel?

Link to post
Share on other sites

Det går en ferje fra Mekjarvik til Skudeneshavn 22:25, etter hva jeg kan se. Prøvde å finne bussforbindelse mellom Stavanger og Mekjarvik, men nettsiden ser ikke ut til å fungere så bra. Skulle tro at det går en buss som korresponderer med ferja da.

 

Alternativet er Kystbussen til Haugesund (hver annen time) og buss videre fra Haugesund til Skudeneshavn, men dette tar litt lengre tid da. ca to timer til Haugesund, og en time derfra til Skudeneshavn. Mulig hun kommer raskere frem på den måten likevel....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg rutene med Skudenesferga, men om siden din kone ankommer Sola 18.40 så er hun neppe i Mekjarvik før ved 8 tiden ved hjelp av kolletiv transport. Da mener jeg å huske at siste ferge til Skudenes er gått, mulig hun kommer seg til Kvitsøy på kvelden. Da blir det nok å ta turen med kystrbussen til Haugesund som er det enkleste og deretter en buss til Skudenes...

 

Kystbussen går 20.15 fra rutebilstasjonen i Stavanger og er i Haugesund 22.10, da gjenstår det å sjekke om nårs siste buss til Skudenes går fra rutebilstasjonen i Haugesund (Flotmyr) går da..Tide er siden som skal fortelle dette med rutetider.

 

Avstanden fra lykten ved Randaberg og til Skudenes er ca 14 nm om en går på østsiden av Kvitsøy

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sjekket prisen på Hertz for en slik leiebil, og det billigste var kr 1643,- for en VW Lupo, så kommer bensin og fergebilletten (165 kr) i tillegg, henting på Sola og levereanse Park Inn hotell samme kveld.

 

Da hadde nok heller jeg tatt flyet direkte fra Torp og til Karmøy(Haugesund lufthavn) med Coast Air, det koster 1430 kroner en vei den 29 juni... og flyet går 18.35 lander 19.30, derfra går det buss til Skudenes som er en 30-40km unna om hukommelsen står meg bi..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En av disse alternativene kan hun bruke. Må bytte buss underveis.

 

Den siste er minst komplisert. Tar hun flybussen inn til byen når hun ankommer Sola,

har hun god tid til å lokalisere holdeplass 23 inne i byen. Kart over hvor de er kan du hente HER

Bussen til Mekjarvik skal korrespondere med fergen.

 

Geir :seeya:

 

buss.jpg

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Den funker den ruten GeirT, fergen går 22.25 og er i Skudeneshavn 23.40...

Fergen 21.15 går kun til Kvitsøy

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...