Jump to content

Motorolje på tilbud i Bergen


Hydrox

Recommended Posts

Bilrekvisita butikken vis a vis bystasjonen i bergen har tilbyd på edle dråper. De fleste oljetypene er nedsatt med 200 kroner pr 4 liter.

Jeg betalte 540 for 4 liter Mobil1 5w/50 i dag, ikke galen pris siden den normalt koster over 700. I morgen skal jeg ned å plukke med meg helt oljeskift.

Link to post
Share on other sites

Mobil1 er så dårlig at den ikke sku kosta meir en 40 pr liter

hehe

Har du noen begrunnelse for å skrive noe slikt?

Mobil har i alle år vært anerkjennt for å være en av verdens ledende på smøroljer og har blandt maskinister alltid vært foretrukket. PS: Jeg er tredje generasjon maskinist i familien og har fått med meg litt av hvert i fra min far og farfar. Mobil er i følge dem og andre ytterst flinke maskinfolk ensbetydende med god kvalitet.

Link to post
Share on other sites

Testen får jeg av en eller annen grunn ikke sett, så den er det vanskelig å uttale seg om. Men av linken så tyder det på at det er en test som en eller annen konkurrent har laget for å bevise at andre konkurrenter ikke er så bra..........

 

Mobil1 har blant maskinfolk er godt ord på seg, har selv brukt Mobil1 på flere biler i mange år uten problemer av noe slag. OBS selger forøvrig Mobil1 til en rimelig penge.

Link to post
Share on other sites

Når kilden til denne testen er selger av en oljetype så stiller jeg meg tvilende til hvor reell den er. Jeg får se testen men har ennå til gode å se slike slitasjer på lagerflater. Ser det slik ut snakker vi om sekunder til havari og brenning av lagertappene på veiven. Det later til at de som har testet ikke har tatt med hvitmetallets evne til å holde på smørefilm og selv olivenolje ville sikkert kommet godt ut i denne testen.....

Link to post
Share on other sites

Har brukt Mobil på alle mine båter. Bare gode erfaringer. Her i fjorden er vi så heldig at vi har en Marina som selger Mobil produkter. Blandt båtforeningens medlemmer er det også bare positive og gode erfaringer med Mobil olje og produkter. Jeg bruker Delvac MX 15 / 40 og som nevnt tidligere ikke noe negativt å bemerke, tvertimot. Når det gjelder pris betalte jeg ved siste oljeskift våren 2006 710,- for 20 liter ( inkludert smørolje avgift ). De aller fleste fiskerne her i området kjører også på Mobil olje. Dette er yrkesbåter som er i drift hele året rundt. De gutta der tror jeg vet hva som fungerer bra og ikke.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Hydrox,

 

Bruker du denne på Steyr'en? Vet du hvilke olje alternativ som Univa anbefaler, andre merker? Tenkte å ta oljeskift før jeg reiser på båtferie i August men synes ikke sevice hos lokal forhandler var verd pengene så jeg tror jeg tar den selv.

 

Greit å vite hvilken olje Steyr bruker selv.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...