Hydrox Startet 23.Juni.2007 Del på Facebook Startet 23.Juni.2007 Bilrekvisita butikken vis a vis bystasjonen i bergen har tilbyd på edle dråper. De fleste oljetypene er nedsatt med 200 kroner pr 4 liter. Jeg betalte 540 for 4 liter Mobil1 5w/50 i dag, ikke galen pris siden den normalt koster over 700. I morgen skal jeg ned å plukke med meg helt oljeskift. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 må vell innom på autodeler å hente noen kanner med olje jeg og da Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Mobil1 er så dårlig at den ikke sku kosta meir en 40 pr liter hehe Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hydrox Svart 23.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Mobil1 er så dårlig at den ikke sku kosta meir en 40 pr literhehe Har du noen begrunnelse for å skrive noe slikt? Mobil har i alle år vært anerkjennt for å være en av verdens ledende på smøroljer og har blandt maskinister alltid vært foretrukket. PS: Jeg er tredje generasjon maskinist i familien og har fått med meg litt av hvert i fra min far og farfar. Mobil er i følge dem og andre ytterst flinke maskinfolk ensbetydende med god kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Personlig erfaring. Og denne testen. Mobil 1 er dårlig i forhold til andre oljer. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hydrox Svart 23.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Jeg tviler på at Steyr hadde anbefalt bruk av Mobil1 5W/ 50 hvis det var en dårlig olje. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Testen får jeg av en eller annen grunn ikke sett, så den er det vanskelig å uttale seg om. Men av linken så tyder det på at det er en test som en eller annen konkurrent har laget for å bevise at andre konkurrenter ikke er så bra.......... Mobil1 har blant maskinfolk er godt ord på seg, har selv brukt Mobil1 på flere biler i mange år uten problemer av noe slag. OBS selger forøvrig Mobil1 til en rimelig penge. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Testen får jeg av en eller annen grunn ikke sett **** Kan ha noe med at det linkes til ei PDF fil på 43.9 MB :nono: ... ( ifra QMI ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Hydrox Svart 23.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Når kilden til denne testen er selger av en oljetype så stiller jeg meg tvilende til hvor reell den er. Jeg får se testen men har ennå til gode å se slike slitasjer på lagerflater. Ser det slik ut snakker vi om sekunder til havari og brenning av lagertappene på veiven. Det later til at de som har testet ikke har tatt med hvitmetallets evne til å holde på smørefilm og selv olivenolje ville sikkert kommet godt ut i denne testen..... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Nå er vel mobil1 oppskrytt og ikke verdt prisen (150 kr literen!), selv om oljen er grei. Finnes mye annet der ute til berde "value-for-money"... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 (redigert) Har brukt Mobil på alle mine båter. Bare gode erfaringer. Her i fjorden er vi så heldig at vi har en Marina som selger Mobil produkter. Blandt båtforeningens medlemmer er det også bare positive og gode erfaringer med Mobil olje og produkter. Jeg bruker Delvac MX 15 / 40 og som nevnt tidligere ikke noe negativt å bemerke, tvertimot. Når det gjelder pris betalte jeg ved siste oljeskift våren 2006 710,- for 20 liter ( inkludert smørolje avgift ). De aller fleste fiskerne her i området kjører også på Mobil olje. Dette er yrkesbåter som er i drift hele året rundt. De gutta der tror jeg vet hva som fungerer bra og ikke. Redigert 23.Juni.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Juni.2007 Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Hei Hydrox, Bruker du denne på Steyr'en? Vet du hvilke olje alternativ som Univa anbefaler, andre merker? Tenkte å ta oljeskift før jeg reiser på båtferie i August men synes ikke sevice hos lokal forhandler var verd pengene så jeg tror jeg tar den selv. Greit å vite hvilken olje Steyr bruker selv. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 23.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2007 Snakket med univa og fikk anbefalt Mobil1 5W/50 og en som heter Shell Rimula Ultra 10W/40. Begge helsyntetisk. Jeg valgte Mobil, hvorfor har jeg skrevet tidligere i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Takker for det, stusset litt på 5W-50 da det i manualen fra 2004 står oppgitt 10W-60. Ser at det i manualen fra 2007 er endret til 5W-50. Kan se ut som om at Steyr har endret på oljespesifikkasjonene siste årene. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 24.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Det skader jo ikke med en tlf til univa slik at du er sikker på at du gjør det som er riktig SF, de er jo alltid hjelpsomme av seg. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Har ikke Felleskjøpet utsalg i Bergensområdet? Her på Østlandet har de olje til "tilbudspris" som fastpris året rundt! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Joda, felleskjøpet har utsalg her i Bergen, nærmere bestemt ute på laksevåg. Oljene som felleskjøpet selger skal være gode, men de har ikke SAE typen som jeg trenger på min maskin. Jeg holder meg til hva produsenten anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.