Jump to content

Garmin 178 C tar ikke imot kart.


Kotnes

Recommended Posts

Har en slik plotter og hver gang jeg skrur den på så får jeg en melding om at den ikke får kart. Går så inn i menyen til kart og så kilde og der det står kartbrikker kommer jeg ikke inn da den er grå og ikke svart slik det er alle steder man kommer inn. Håper noen skjønner hva jeg mener med dette. Trenger hjelp. Har kartene på pc og bruker minnebrikke i plotteren sånn at jeg kan overføre begge veier. Veipunkter, ruter og spor går begge veier men altså ikke kartene.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Dersom du overhodet ikke kan kommunisere med kartbrikken fra plotteren ville jeg forsøkt å ta den ut, rengjøre kontaktene på brikken for deretter å sette den tilbake og gjøre et nytt forsøk. Dette problemet kan f.eks. oppstå dersom det er kommet fuktighet/skitt på kontaktene, at brikken ikke ble satt helt inn eller at den er ristet løs.

 

Hvis du derimot kan lagre/lese spor/punkter til/fra kartbrikken (fra plotteren) tyder det på at brikken som sådann er ok, men at kartfilen er ødelagt eller ikke finnes på brikken. Dersom du har kartene på PC (fra BlueChart CD) vil du da kunne overføre kartene fra PC til brikken på nytt (regner med at du har en Garmin USB adapter til PC'en).

 

Er du i tvil ville jeg tatt med brikken til forhandleren slik at de kan sjekke den (verifisere at kartene ligger på brikken og at de kan leses).

Link to post
Share on other sites

Sjekk om ny software til plotteren er tilgjengelig, det kan være en mulighet til at dette kan hjelpe. Vi hadde en 182 plotter i Qatar og den hadde samme feilen(fant ikke kartet), der ble det ny plotter på garantien, det var et hardware problem som Garmin fikset med å ny plotter. Det kan også tenkes at det kan være samme svakhet på 176 som vel er fra samme tidsepoke vil jeg tro...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sydvesten !

 

Du snakker om ny programvare osv , hva om Garmin (som jeg tilfeldigvis har) sender ut melding om at nå er det ny programvare tilgjengelig for min plotter , må jeg da sende inn plotteren for oppgradering eller kan jeg laste ned programvaren til plottern på en eller annen måte ?

Link to post
Share on other sites

Dette skjedde da jeg åpnet et nytt kartområde som man åpner med 25 tall/bokstaver. Prøver alle muligheter. Kan jeg avinstalere all bluechart på pc og legge den inn på nytt tro. Er det da bare å gå inn på garmin og laste kartene på nytt når CDen sitter i pc.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

En laster enkelt ned ny programvare til Garmin fra hjemmesiden deres, har man ikke direkte kabel til ps så benytter man en tom minne brikke. Jeg kjøpte en slik sak og betalte vel 6-700 kroner for hele sulamitten 32 Mb brikke, lastet ned til minnebrikken og satt brikken i plotteren og startet... etter et par minutter var ny programvare oppdatert..

 

Jeg har ikke bruk for dette lengere og noen andre trenger dette så gi meg beskjed... så fikser vi dette. De nye Garmin plotteren bruker en annen brikke SD brikke i motsetning til de gamle som hadde egne brikker. Det utstyret jeg har er for den gamle typen... for plottere fra 2006 og eldre

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...