At-le Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Hei. Hva er god tett lim eller tettemasse båt-vindu og takluke Fikk tips av min kona som leste hos Norsk campingclub og anbefaler meg her. Bruker terostat 2759 finnes selger hos camping-forhandler Må ikke bruker sikaflex og tec 7 ? Skal bruker tettemesse eller sikaflex/tec 7 til båt-vindu/takluke At-le Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Geirh Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Jeg har brukt både sikafleks og Tec7 med gode resultat. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brumle Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Vi bruker terostat på stort sette alle tetninger på campingvogner, meget bra den. Pluss at det da også er mulig og demontere senere Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hans-Petter Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 har brukt tec 7 til campingvogn og båt med bare gode resultat Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Gjerne litt dumt å spør, men hva er tec 7? Noen som har en link eller no? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rogeri Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 (edited) Har brukt Panthera som Jorg Becker har i sitt varesortiment. så langt kan dette tyde på at det var et riktig valg! Tech 7 har ikke noe i båt å gjøre!! Edited June 23, 2007 by rogeri (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Galilee Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 tech7 hefter på de fleste overflater, også når de er fuktige. Ideelt for båt. Har brukt tech7 både til nating, fuger, liming og annet på båten med godt resultat. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bützfleth Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 (edited) Ah, fine. Info om Tec7 Edited June 24, 2007 by Bützfleth (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 ...Tech 7 har ikke noe i båt å gjøre!! Klar tale fra deg, men har du noen dokumentasjon på dette? Tec7 er vel en av få "fugemasser" som herder (fortere??) under vann. Den fester seg (limer seg) til fuktig treverk og skaper en fuge som er elastisk. Hvilke kunnskaper sitter du på som gjør at du mener denne ikke har noe i en båt å gjøre? Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
catano Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 (edited) Hei jeg brukte Tec 7 på noen fliser på badet for noen år siden, disse måtte jeg ta ned og det var ikke bare bare Jeg måtte meisle dem ned, ja flere steder fulgte veggen med så om Tec 7 biter er det ikke noen tvil om MVH Catano Edited June 24, 2007 by catano (see edit history) Quote Mvh catano Link to post Share on other sites More sharing options...
At-le Posted June 24, 2007 Author Share Posted June 24, 2007 Tror det er best tettemasse vindu/takluke i båt pga myk, ikke herder. Tec 7 holder ikke mange år pga hard herder. Tettemasse tåler mange år myk og bevegelser?. Enig? Uenig? At-le Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 En bakdel med Tec 7 er når en har brukt den i veldig fuktig vær så "sprenges " limet når vannperlene fryser om vinteren. Kjekt med dobbelt jobb. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
atletico1 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Benyttet sikaflex 291 til liming og tetting av takvindu. Men det har ett år etter sluppet/ sprekt langs deler av kanten. Leser nå datablad hvor detstår at 291 IKKE må brukes til plexiglas eller polykarbonat pga. Kjemisk stress brudd. Forrige forsøk var biltema butylgummi som bare forble seig og samlet opp masse sand etter en tur i danmark. Blir nå å prøve Terostat som anbefalt i dennectråden. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts