Jump to content

Rød eller Sort kabel fra gass hendel til drev (revers)..


blacki

Recommended Posts

Hei & hå igjen!

 

Litt småfalut, men jeg spør alikevell.. (var det med å huske/notere når man demonterer...)

 

Er det den røde eller sorte (i noen tilfeller er den vel blå også?) kablen som skal gå til drev/gass?

 

 

på forhånd mange takk :cheers:

 

 

Edit: 4 pils og jeg klarer ikke å skille hvit og sort! :lol::crazy: (skrev vist hvit isteden for sort i headline først...)

Redigert av blacki (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regner med det er wire du mener. Kan du ikke bare kikke på diesel pumpa di på motoren om hvilken kabel som er festet der. Da vet du jo hvilken som skal til drevet???. Er det elektrsk har jeg ikke peling. Da må du måle deg frem.

 

Takk for respons! :)

 

Men er bensin, så noe dieselpumpe har jeg ikke! Er wire ja! En rød en sort. En skal ut til drev og en til gass "hendel" på motor. Men husker ikke hva som var hvor.... :crazy:

 

Rød på gass og sort på drev er det jeg TROR, men ønsker å være 110% sikker...

Link to post
Share on other sites

Takk for respons! :)

 

Men er bensin, så noe dieselpumpe har jeg ikke! Er wire ja! En rød en sort. En skal ut til drev og en til gass "hendel" på motor. Men husker ikke hva som var hvor.... :crazy:

 

Rød på gass og sort på drev er det jeg TROR, men ønsker å være 110% sikker...

 

Den ene wieren er litt kortere enn den andre. Den som går til motoren er kortere. Jeg mener den er rød. Men det er jo bare hylsa til wieren. Du får jo den i mange farger.

 

Nå har jeg drev. Der er gear kabelen den lengste. På påhengsmotorer vil jeg tro at det er motsatt.

 

Er den en innabordmotor med drev er gear kabelen lengre enn gass kabelen. Samme om det er diesel eller bensin.

 

Er det en påhengsmotor må det være gass kabelen som er lengst og styrekabelen kortest.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke bare å teste med å bevege spaken(e) på fjernkontrollen da? Er det en-spaks så skal vel girvaieren bevege seg først, når den er i gir tar vel gassvaieren over og beveger seg når du gir "fullt pådrag".

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Ja siden du har drev er den kabelen som går til brennstoffpumpa kortere enn den som går til gearet på drevet. Du husker hvordan du kobblet til på spaken eller????

 

hehe.. det var det; (ikke kommet så langt i prossesen enda).. men det står i håndboka tror jeg. Står bare ikke noe spesifikt om hvilken wire som skal hvor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...