Jump to content

Kalesje til Fjord 21dc i Akershus/Østfold?


Rune B.

Recommended Posts

Nå har kalesjen på min Fjord 21dc takket for seg etter lang og tro tjeneste. Sitter så på denne søndag og kikker på nettet etter steder i Akershus/Østfold som driver med slikt uten å helt få så mange gode treff. Er det noen som har noen de har brukt og er fornøyde med? Kan noen gi meg en ca pris på kalesje til en tilsvarende båt - bare sån at vet om jeg kan ha biff eller havregryn til middag neste uke:-)

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Brukte selv Sagen i Kri.sand når jeg kjøpte meg ny til min Nordkapp 22 ft. nå i mai. Kostet meg 11 høvdinger ink. frakt. Dette var komplett med nye stenger og alt. Sagen er kjappe til å levere må det sies. Alle andre jeg sjekket kunne ikke levere før høst/vinter, og kostet et par 3 lapper mer.

 

Er veldig bra fornøyd med kalesajen til nå. Eneste som var minus var at man ikke får velge noe extra vinduer etc. (orginal med tanke på vinuer, åpniger med andre ord) utover det ordinære. Dette pga. stor pågang . Men om jeg leverte inn kalesja til høsten så kunne få extra dill så mye jeg orket!

Link to post
Share on other sites

Handlet selv kalesje hos Norsk maskintrekk ved Hønefoss. De syr også med utgangspunkt i gammel kalesje dersom de ikke har mal fra før. Min ble sydd etter mål av båten, så jeg fikk innendørs vinteropplag med på kjøpet. For dette betalte jeg 6500,- inkl. mva. med vinterrabatt.

Disse tar i mot / sender med posten så vidt jeg vet.

Ring 32 12 91 30 mellom klokken 09 00 til 12 00 og du vil treffe noen særdeles hyggelige mennesker!!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Handlet selv kalesje hos Norsk maskintrekk ved Hønefoss. For dette betalte jeg 6500,- inkl. mva. med vinterrabatt.

Disse tar i mot / sender med posten så vidt jeg vet.

Ring 32 12 91 30 mellom klokken 09 00 til 12 00 og du vil treffe noen særdeles hyggelige mennesker!!

 

Her må eg få komme med mine erfaringer med dette firma: Og det blir STRYK.

Fikk en grei pris på kr 8990-. for kalesje til Nimbus 3000.

Bestillte kalesjen min før jul og sendte den gamle inn som mal.

Levering skulle bli første uka i Mars sa dei, men kalesjen dukka aldri opp. Hver gang eg kontakta dei fikk eg ny dato og dei sa at kalesjen var påbegynt. For å få båten på sjøen og kunne bruke den denne sommeren måtte eg til slutt forlange den gamle kalesjen igjen. Den nye skulle dei ettersende sa dei, men den kom aldri.

Kalesjen er no avbestillt og eg håper på å få igjen dei pengene som eg betalte ved bestilling. For meg virker dette firma helt useriøst, dette har kostet meg mykje arbeid og frustrasjon.

Nå er det å begynne på nytt neste vinter og prøve å finne noen som kan lage ny kalesje til båten min.

Skulle jo tro at noen måtte ha en mal til en så kjent båt som Nimbus 3000 men ingen av dei største leverandørene her i landet har det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...