Jump to content

Dårlig kvalitet på Volvos flatreimer ?


OPTIMAL

Recommended Posts

Etter 235 timer og 3,5år røk hovedreima rett avpå en av mine KAD 300 motorer

Det er en 7 spors flatreim som driver reimskiver med reimer til dynamo vannpumpe og

og kompressor.

 

Når du er ute i meget frisk vind og alarmen går på ladning er det

noe man tror ikke er så farlig .men når alarmen går for temperatur

er det bare å stenge av.

 

Heldigvis har jeg to motorer så vi kom til land.

 

Det er også frustrerende at Volvo bare har merket reimene sine med koder.

 

Har nå skiftet ut til FAI 7 spor 920 mm. Disse reimene er laget at Goodyear.

Link to post
Share on other sites

Står de helt rett da?

det er veldig viktig.

Litt Skjevheter der så gnager det fort remmer.

 

Kan være mange andre årsaker også men det er et av de første.

Det er i alle fall et varsel hvis remmer ryker tidlig.

Den er jo der for å ryke istedet for noe annet.

Hvordan er det med lagre på skivene?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser hva dere skriver gutter og det kan se ut som om min mekanikker mener det samme. Jeg tok en titt på regningen fra i fjor og fant de samme der.

 

På side 40 i brukerhåndboken som kan lastes ned fra VolvoPenta så står det:

 

reimskift.jpg

 

Men nå er det nok bedre å være føre var og heller bytte litt oftere.

 

VP gir jo til tider forskjellig informasjon. Ifølge brukerhåndboken skal oljen på kompressoren kontrolleres etter 200 timer og byttes etter 1200. Mens i verkstedhåndboken står det at den skal byttes etter 200 timer.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...