Jump to content

motorfusk 85' evinrude 120hk V4 VRO


OnkelDonald

Recommended Posts

Hei!

 

Hadde båten på prøvetur i dag og det gikk ikke så bra :/ gikk fint som bare det de første 15 min, så begynner den å fuske og jukse og går ikke ordentlig. Stopper helt opp et par ganger, kommer litt igjen, men alt i alt er det såvidt vi kommer oss inn til havna, på full gass.

 

La merke til at pissestrålen ikke hadde den spruten den bør ha. Var noe slapp over hele registeret, så jeg trodde først den gikk varm. Stoppet opp i 10-15 min og prøvde igjen, men samme fusken. Og det så bare ut til å bli værre og værre.

 

Noen motorkyndige som har en idé om hvor jeg bør begynne? Evt. bare sette den inn til en mekaniker, men hva sier jeg, og hvor feilsøker man?

Redigert av kofalk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette var skikkelig synd, aldri noe særlig å ha en slik jomfrutur med ny motor.

 

Ville prøvd å finne ut om det var elektrisk eller bensin feil som gjør dette, regner med du prøvde å pumpe på blæra på bensinslangen og se om det hjalp?

 

Ellers ville jeg startet med å skru av alle ledninger til coilene som er jordet og gjort disse rene og satt de tilbake, samme gjelder alle kontakter, kan jo være korrosjon her. Vet du om motoren har vært under vann i løpet av livet? Gjør rene plugghettene og pluggene utvendig hvis det er mye dritt her.

Link to post
Share on other sites

Sjekk termostatene (to stykker). Hadde samme motor for noen år siden, den oppførte seg likt det du beskriver. Motoren har innebygd turtallssperre, hvis kjølevannet blir for varmt grunnet defekte termostater, kutter den ned til maks 2000 omdreininger og går dårlig. Når motor er kald er ikke det noe problem, så typisk er at den kan gå helt fint de første 15 - 20 minuttene, før varmen blir høy nok og turtallssperren kobler seg inn.

 

Vet ikke om dette er problemet med din motor, men et tips å sjekke ut i alle fall! Lykke til! :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...