bliss X Startet 28.Desember.2003 Del på Facebook Startet 28.Desember.2003 Ikke akkurat noe julebord, men et hyggelig møte på Aker Brygge i Oslo. Vi som jobber med baatplassen.no har aldri truffet hverandre før. 2. juledag vikk vi det endelig til å klaffe. Desverre kunne ikke Batdilla være med. Legger ved et bilde fra begivenheten. LAsse Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 28.Desember.2003 Del på Facebook Svart 28.Desember.2003 En riktig så staselig gjeng...... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Hvem kan disse herrer være mon tro ? Jeg er ikke spesielt god til å kjenne folk på ansikt, men kan tenke meg at den pene unge mannen i midten er Ingar. Han til høyre er trolig Lasse. Han til venstre er nok Andreas. Er jeg ute på jordet ? Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Og i glasset er det Villa Farris ????????. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
OT-flyktning Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Hvem kan disse herrer være mon tro ? Jeg er ikke spesielt god til å kjenne folk på ansikt, men kan tenke meg at den pene unge mannen i midten er Ingar. Han til høyre er trolig Lasse. Han til venstre er nok Andreas. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Så nå kan vi vel forvente oss et bilde av Batdilla på denne tråden og? PS. Synest nå de er pene unge menn alle 3 jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Og i glasset er det Villa Farris ????????. Ser ut som Eplemost? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Ja. Helt enig. Og hvem er så baatplassen? KAT Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Desember.2003 Del på Facebook Svart 30.Desember.2003 Ser ut som Eplemost? Jeg trenger ikke å bli mobbet ! Det var Claustaler i mitt glass - fordi bussen på Nesodden sviktet og jeg måtte bruke bil til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.Januar.2004 Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Så nå kan vi vel forvente oss et bilde av Batdilla på denne tråden og?Ikke akkurat. Hater å bli tatt bilde av. Det nærmeste du kommer bilde av meg, blir nok det som finnes i tråden Dagbok prosjekt fjerne skum - bygge ny dobbeltbunn. Men bilder av båtene, se det blir noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Når kan vi komme å filme deg i dillebua da tro? Du skal jo spille hovedrollen i en episode av baatplassens båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.Januar.2004 Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Når kan vi komme å filme deg i dillebua da tro? Du skal jo spille hovedrollen i en episode av baatplassens båtliv.Det blir nok en stund til. Jeg hadde en ut-av-meg-selv opplevelse () i romjula og fant da plutselig ut at jeg har drevet snart 2 måneder bare med TV-i-båten prosjektet. Dvs TV-i-båten prosjektet som utartet seg til å bli nesten-alt-mulig-i-båten prosjekt. Som vanlig er målsetting rimelig høy og opprinnelig plan var å få ferdig Dillebua, flytte Selco'n inn i denne og gjøre det som gjenstår på denne, før jeg starter på Sjømannen og gjør ferdig alt som er ønskelig med denne, hvorpå jeg er klar til sjøsetting av begge båtene 1. juni. Men klok av skade fra i fjor, skal ting gjøres anderledes i år. Selco'n ble nedgradert til utfyllingsarbeide før jul. Etter ut-av-meg-selv i romjula, er også Dillebua nå utfyllingsarbeide. Dillebua er ferdig utvendig, med unntak av en endevegg som er slått ut i påvente av en port som skal inn. Neste helg er dedikert til opprydding innvendig i Dillebua og innlosjering av Selco'n. Resten av tiden fram til sjøsetting er 100% dedikert til Sjømannen. De få dagene som er til rådighet. Har bare helgene å jobbe på. Regner jeg 5 måneder, vil det si ca. maks. 40 dager som det kan jobbes på. Så er det å trekke fra x antall dager ifbm andre ting som også skal gjøres. Det var disse tankene som fikk meg til å våkne opp... Propanovn er anskaffet med tanke på å få noe tilnærmet levelig temperatur i Sjømannen, slik at det kan jobbes i den selv om den står utendørs. Er det forresten noen som ser noen betenkeligheter med å fyre med propanovn i Sjømannen? Ikke noe bensin - både motor og varmer går på diesel. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 5.Januar.2004 Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Det blir nok en stund til. Jeg hadde en ut-av-meg-selv opplevelse () i romjula og fant da plutselig ut at jeg har drevet snart 2 måneder bare med TV-i-båten prosjektet. Dvs TV-i-båten prosjektet som utartet seg til å bli nesten-alt-mulig-i-båten prosjekt. Som vanlig er målsetting rimelig høy og opprinnelig plan var å få ferdig Dillebua, flytte Selco'n inn i denne og gjøre det som gjenstår på denne, før jeg starter på Sjømannen og gjør ferdig alt som er ønskelig med denne, hvorpå jeg er klar til sjøsetting av begge båtene 1. juni. Men klok av skade fra i fjor, skal ting gjøres anderledes i år. Selco'n ble nedgradert til utfyllingsarbeide før jul. Etter ut-av-meg-selv i romjula, er også Dillebua nå utfyllingsarbeide. Dillebua er ferdig utvendig, med unntak av en endevegg som er slått ut i påvente av en port som skal inn. Neste helg er dedikert til opprydding innvendig i Dillebua og innlosjering av Selco'n. Resten av tiden fram til sjøsetting er 100% dedikert til Sjømannen. De få dagene som er til rådighet. Har bare helgene å jobbe på. Regner jeg 5 måneder, vil det si ca. maks. 40 dager som det kan jobbes på. Så er det å trekke fra x antall dager ifbm andre ting som også skal gjøres. Det var disse tankene som fikk meg til å våkne opp... Propanovn er anskaffet med tanke på å få noe tilnærmet levelig temperatur i Sjømannen, slik at det kan jobbes i den selv om den står utendørs. Er det forresten noen som ser noen betenkeligheter med å fyre med propanovn i Sjømannen? Ikke noe bensin - både motor og varmer går på diesel. HeiIkke annnet enn at propan er tyngre enn luft. Flasken står vel utenfor båten p.gr.a. lufting ? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 5.Januar.2004 Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Sålenge båten står på land.... har du ikke en bunnprop som du kan skrue ut? Det hadde nok vært det sikreste - i tillegg til å ha flasken stående utenfor båten. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.Januar.2004 Del på Facebook Svart 5.Januar.2004 Slik disse ovnene er konstruert, er lengden på gasslangen tilpasset at flasken settes inn i ovnen. Det går selvsagt å sette på lengre slange. Ovnen er den typen som Plantasjen selger for rundt 1000-lappen. Har ikke noen bunnpropp i båten. Det nærmeste måtte bli å hekte av slangen på kjølevannsinntaket og åpne krana. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 Kjenner ikke ovnstypen helt spesielt, men den stråler vel ganske varmt? Altså viktig med fri bane rundt ovnen! I tillegg forbruker ovnen en del luft, slik at det er viktig med tilgang på frisk luft. De gamle propanovnene var i hvert fall litt skumle å bruke i små lukkede rom. Men hvis båten ligger under presenning, så er vel ikke tilgang på frisk luft noe problem. Da er det vel heller å holde på varmen som er vanskeligst. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 ...Da er det vel heller å holde på varmen som er vanskeligst.Ja, jeg er mest redd det siste. Takk for svar, alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 6.Januar.2004 Del på Facebook Svart 6.Januar.2004 har selv en gammel parafinomn som heter godt under presseningen. Hadde -6 utetempratur nå i jula, men under presseningen var det god arbeidstempratur. Begynte faktisk å svette(men det var somregel når eg hadde gjort noe dumt eller noe som eg ikke fikk til.. ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.