Jump to content

Isotemp varmtvann


Kildal

Recommended Posts

HAr du motor varming kjenn om slanhene blir varneme under motor gang. Jeg hadde et liknende problem, det var en luft lomme i slangene som gjorde at væsken ikke ville sirkulere. Avmonterte den ene slangen og strartwet motor, og koblet den på når kjølevesken kom/sirkulerte.

Link to post
Share on other sites

Har ikke fått startet motoren ,båten står inne -skal sjøsettes løpet av helga. har kun elkolben inkoblet - det som er problemet er at når jeg åpner på varmvanns kranen i byssa eller badet så kommer det ingenting når jeg vrir over til

varmtvann,kun når jeg vrir over på kaldtvann.

Pumpen er trykkstyrt så den skal vel kjøre vann i vtanken til den er full ?

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Link to post
Share on other sites

Det er helt sikkert masse luft i systemet. La trykkpumpa gå, så merker du hvor mye luft som kommer i krana når du vrir den til varmt vann. Sjekk i alle fall også om du har koblet slangene riktig.

 

Husk det tar litt tid før tanken blir full, og du kan få varmet opp vannet.

 

Det går jo slanger fra motorens kjølesystem og gjennom varmtvannstanken, så du kjenner jo fort om de slangene er varme.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...