Jump to content

Garmin database over gjestehavner


rag

Recommended Posts

Hei

 

Vi starter søndag eller mandag på vår ferd fra Tromsø til Oslo. Regner med å bruke 6 uker iberegnet 2 ukeslange stopp i Lofoten og Myken på nordlandskysten. Vi har god tid.

 

Jeg har brukt kvelder denne vinteren på å legge Båtmagasinets oversikt over gjestehavner over til Garmin gdb format, slik at de kan leser i Garmin Map Sourse. Et typisk utsnitt ser da slik at: ofoten.jpg. Alle posisjonene på gjestehavner er klikkbare og det finnes pekere til Båtmagasinets sider til hver gjestehavn (jeg har lagt alle sidene til båtmagasinet over på min PC slik at jeg ikke er avhengig av internettkontakt).

 

Nå er det slik at jeg ikke rekker hele kysten. Er ferdig med Troms, Nordland, Nord- og Sør Trøndelag. Det jeg lurer på er om noen andre har gjort samme jobben over andre områder av kysten.

 

Hilsen Ragnar

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke det du spør etter men jeg vil bare si at det er en fin tur dere skal ut på , jeg og kona seile selv Arendal - Nordtroms (3uker) på slutten av 90tallet i en Player 311 og det er en veldig fin tur om man ser bort fra det kjedelige stykket fra Brønnøysund og opp til Lofoten.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke vært like fancy som deg med klikkbare linker, men jeg har lagt inn alle havner i Havneguiden 1 og Havneguiden 2 i Garmin gdb format. Her er det ikke bare gjestehavner, men svært mange uthavner fra Lindesnes til Koster. (Eller motsatt...) Send meg en IM med mailadresse så kan vi bytte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...