Lars K Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Hei,har mulighet for å kjøpe en 85 hk yamaha 86 modell.. Noen som har erfaringer med denne motoren? Hadde en 55 hk Yamaha for noen år siden og den var jeg veldig godt fornøyd med... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ghabbe Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Jeg har bare hatt positive erfaringer med Yamaha gjennom 20 år som båteier. Har en 86 mod 70HK nå, og er veldig greit fornøyd med den i hvert fall. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 (edited) synes det høres litt rart ut med 86 mod Yamaha 85 men alt er kanskje mulig det er stanset inn en bokstav i hjørnet på serienummerplaten. Hva slags bokstav er det? (Angir årsmodell) Mener det skal være J for 86 modell. Ellers er nok dette veldig gode og populære motorer. I tillegg: Er den fra 1984 til og med 1986 ser designet (farger) ut som denne Vil vel tippe at den ser ut som denne og da er den vel maks fra 84 Hvis det er denne så er den maks fra 84. Hvorfor er den tett nå? har den vært skadet? Lykke til Edited June 29, 2007 by Daffy (see edit history) Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 (edited) Oisan,så ikke svarene før nå,jeg. ER den motoren fra FINN,ja...... Men nå har jeg vært og kjøpt den,så da får det ikke hjelpe Jeg ga 12 000,- for den,men uten kontrollboks og powertrimbryteren. men motoren var bra ellers. Er det en overkommelig pris? Sprekken var ifra kanten mot propellen og ca 4 cm innover,bare i eksoskammeret på propellhuset. Sveiser aluminium selv,så det er ikke noe problem. Edited June 29, 2007 by Lars K (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Gratulerer Det var nok en helt ok pris solgte min 75 hk i fjor for 15 som var prisantydning. Gikk fem minutter fra jeg annonserte til første mann ringte og han kjøpte den. Det var en 83 modell. Og den var (så vidt jeg vet) 100 % i topp stand. og med kontrollboks. Ville vært skeptisk til den sprekken men så lenge den bare var ytterst ved eksosutløpet og du kan sveise dette har jo ikke det noe å si. At det er powertrim på den har nok mye å si. Det var det ikke på min. Hvilken årsmodell var dette da? Du finner tabellen på de forskjellige bokstaver som angir dette her Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Var en 84 modell ut i fra tabellen,rart hvordan noen motorer blir litt "yngre" etterhvert..... Sjekka powertrimmen når jeg kom hjem,motoren går men motoren løfter seg ikke. Selger snakka om luft i systement, Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Hehe ja men det er langt fra det verste eksempelet jeg har sett Du får prøve å bytte olje på Powertrimen da... Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Ok,er det en grei jobb? Må dette systemet luftes på samme måte som bremsene på en bil eller? Takker for alle svar! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Står noe om dette her skulle vel tro dette var ganske likt Ellers er det nok også andre som kan svare deg på dette Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Posted July 1, 2007 Author Share Posted July 1, 2007 (edited) Fikk løsnet skruen og løftet opp motoren. Den olja som var på så det ut som det var vann i. Må den oljen tappes ut av påfyllingshullet? Edited July 1, 2007 by Lars K (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
gammabusa Posted July 1, 2007 Share Posted July 1, 2007 (edited) Hei du, hvis du hadde vann i PT`en er det stor fare for at denne ikke virker......Inni her er det en del ventiler og annet leamikk og min erfaring er at har jeg hatt vann inni har de heller ikke virka skikkelig etterpå, hvis du er heldig får du den frahverandre slik at du kan fikse det som er gåent men som oftest er det vanskelig å få opp disse pgav korrosjon. Vet ikke hvor avtapping er men den måten jeg har brukt på Johnson er å fylle opp med olje, skru litt ut den skruen du skrur på for å manuelt kunne løfte/senke motoren, så pumper jeg ut til det ikke kommer mer ved å løfte senke motoren, fyller på mer olje osv, god trening men får nå skifta ut olja på et vis....... Lykke til......... Edited July 1, 2007 by gammabusa (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.