Jump to content

Kjøpe vindinstrument til Dufour36


Aardvark

Recommended Posts

Kjøpte en Dufour 36 Classic som trolig har gått litt for motor siden det ikke er instrumenter for å lese av vindretning og styrke. (950 t. på 7 år)

Vindinstrumenter er kjekt å ha så jeg lurer på om noen har gode tips om å kjøpe i sverige. Eller kjøpe i utlandet, sende det til sverige, stemple på grensa og få returnert moms fra landet det er kjøpt i. Jeg har adresse å sende det til i Strømstad.

Eller er det like greit å kjøpe i Norge?

 

Forøvrig vurderer jeg trådløst system for å avlese vind. Det er bestandig kjekt å slippe å ta av masten for å strekke kabler, noe jeg frykter at jeg må med den nye båten. Noen som har erfaring med noen systemer ?

Link to post
Share on other sites

Sjekk ut Nexus NX vind , den er trådløs og er av grei kvalitet.

Bare å finne varen på et amerikansk nettvarehus og bestille den hjem i posten , tipper du sparer litt kroner på det da det visstnok ikke er toll på slike varer inn til Norge.

 

Evnt så har Taktick også noen trådløse som er veldig bra men de koster nok noen kroner mer

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da jeg utstyrte båten med instrumenter (vind /logg/dybde) for en del år siden undersøkte jeg grundig både priser i forsjellige land, og hvilke typer som fantes. Det var den gangen ingenting å hente på å kjøpe det i Sverige, og det var ikke særlig mye å hente på å kjøpe i andre land heller.

 

Jeg endte opp med den instrumentserien som er mest brukt i Norge - Raymarine ST60, og kjøpte alt sammen hos Malfix i Oslo, som hadde lavste pris. Det kan være lurt å kjøpe instrumenter i samme serie framfor å ha forsjellige typer som ikke kan "snakke sammen".

 

Bortsett fra problem med giveren til loggen, har dette fungert uten problemer nå i flere år.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...