Jump to content

"Gassdempere"


Sigurd

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som vet hvor det går an å få tak i små teleskopiske "gassdempere" for luker. Jeg vet ikke om det er rette betegnelsen, men det jeg mener er teleskopene som holder feks. bakluka på bil åpen. Jeg skal ha dem til lukene på ett lite skylight og max lengde inntrykt bør helst ikke overskride ca 20cm. Jeg kikka i biltemas katalog, men de minste er 24cm. Er det noen som har forslag til hvor jeg kan få dem i miniatyr.....om mulig??

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for svar.

 

Den ser interessant ut den linken til forhandler på Nesbru. Finner ikke kort nok hos Biltema og lite hos Watski men skal sjekke "bilbyggere" i nærdistriktet over nyttår. Ellers oppdaga jeg at arvingens nyervervede Honda Civic bakvindu har fjærer som muligens kan brukes. Skal sjekke lengden når hun får bilen på nyåret. Kanskje litt uetisk å rappe dem og erstatte med en trepinne som faderen brukte på subaruen, men heldigvis har Drammen det aller meste av Japse-bildeler på dagen.

 

Godt Nytt År fra Sigurd til hele gjengen.

Link to post
Share on other sites

.....eller på elfa.se

 

De har fra 96mm sylinderlengde og opp et stykke

 

den korteste med 60 mm slaglengde koster 163.- pr stk da kan du også velge kraft (fra 80 -200 eller 350 N.....)

 

Har hatt en slik fra en bil på motorkassa i min forrige båt, og den sto der i de 5 årene jeg hadde den uten og ruste, og det i en tresnekke men konstant saltvann i kjølen.....

 

De ligger under "elektromekanikk/pneumatikk" på www.elfa.se

 

 

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...