kenman Startet 29.Juni.2007 Del på Facebook Startet 29.Juni.2007 (redigert) Hei, har en VP AQ131C som jeg akkurat fant ut det var et hull i toppen ved pluggen ( se bilde) Kan dette løses på en rask og rimelig måte? hørte om noen som kanskje freser opp dette og setter inn en såkalt aluminiumsforing. Er det noen som vet noe om dette? Og hva det kan koste meg sånn ca? Eller må jeg bytte hele toppen? mvh Kenman Redigert 9.September.2007 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 VP AQ 131 var ny for meg, men til VP AQ 130 fikk jeg "ny" topp til for 1500-2000,- hos Iglebekk Motor i Kr. Sand. Ta kontakt med dem, kan sikkert hjelpe deg med råd og overhaling/deler. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
kenman Svart 29.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Okey, VP AQ131C SP var visst produsert fra 87-89, han som solgte den til meg påsto den var 95 modell. Tanx Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 tja...tar du av toppen så kan jeg sveise det for deg.... hvis du er i nærheten... Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 29.Juni.2007 Del på Facebook Svart 29.Juni.2007 Dette er vel sannsynlig på sylinder 4....noe som igjen betyr at du må bytte eksosmanifold også. Det er en skillvegg som ruster opp inne i manifolden som gjør at det stadig kommer saltvann i kontakt eksosutløpet fra toppen når du stopper motoren. Toppen bør demonteres og jeg selv har hatt stor success med sveising av området pluss sliping på tidligere eide VP AQ140. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.