Gunga Din Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=148787 Quote S/Y Gunga Din Link to post
Birchwood 320 Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 Æsj.. Skal ikke bade kor slikt lever.. Blår nok bare badekar for meg nå.. Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
OT-flyktning Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 Da Nordjøsenteret på Hirtshals brant ned nylig gikken slik fisk tapt. Men det er kanskje for sent å be den 'Konstiga Fiskar' å ta kontakt med dem.... Heldigvis besøkte jeg senteret ifjor før det gikk tapt. P.S. En nabo fikk for noen dager år siden også en månefisk i garnet. Virkelig rare greier. Quote Link to post
McNeill Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=148787 Kalles ikke fisken for månefisk på norsk? Quote Link to post
arquebus Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 Kalles ikke fisken for månefisk på norsk?Det er riktig - den heter Månefisk på norsk og Sunfish på engelsk. Det latinske navne Mola Mola betyr møllestein. Fisken kan bli opptil 2 tonn og finnes over hele kloden i tropiske og tempererte farvann. Det finnes noen flotte bilder og filmer på http://www.earthwindow.com/mola.html Quote Link to post
Bertinius Posted December 29, 2003 Share Posted December 29, 2003 Jovisst er det en månefisk, det er en slik preparert på museet i Kritianby, Quote Link to post
Kare_L Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Monterey Bay akvarium hadde en månefisk (eller sunfish) i sitt kjempeakvarium, men måtte kvitte seg med den fordi den ble for stor. Den veide ca. 400 kg og ble löftet ut med helikopter, ifölge deres webside. Det er mye interessant info her: http://www.mbayaq.org/aa/aa_history/aa_hsty_faq.asp Kåre Quote Link to post
McNeill Posted December 30, 2003 Share Posted December 30, 2003 Jo mer jeg ser på fisken jo rarere (konstigare) blir den! Evaluering må ha tatt noen drammer og ristet på hodet og sagt: "Lets make something strange!" og resultatet ble en månefisk! Quote Link to post
Micke 66 Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Her er en oppskrift en kan bruke hvis du får den inn i byssa:) http://www.landbigfish.com/recipes/showcase.cfm?recipe=250 Mikke Good cooking, good eating and good living Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.