oddgeir Startet 1.Juli.2007 Del på Facebook Startet 1.Juli.2007 Jeg kan ikke se at dette er beskrevet tidligere her på BP, selv om dette skulle være en svært vanlig motor, så derfor: Hvor må jeg koble meg til for å få maks varmeeffekt på tanken? Jeg ser at ferskvannet kommer fra topplokket i et 25mm rør, så tanken er å koble inn sløyfa til tanken der. Problemet er bare at der er svært liten plass mellom røret fra topplokket og inngangen til varmeveksleren. Er det andre steder på motoren jeg kan koble meg til? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
atletico1 Svart 1.Juli.2007 Del på Facebook Svart 1.Juli.2007 Jeg har samme motor og hos meg er det to stusser ut/inn på toppen av motor rett bak generator/dynamo, har koblet på slanger her som går til varmtvannsbereder. Er usikker på om det har betydning hvilke slanger som kobles hvor da det bare skal bli en sløyfe. Min Quick varmtvannsbereder har merket motorvann in og ut. Så det har kanskje betydning om det varme vannet kommer inn i bunn av spiralen eller i toppen? Jeg fant iallefall ut hvilken stuss som var ut på motoren ved å starte den opp. Var det stussen til styrbord som var ut ?? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 1.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2007 Ja, da snakker vi om samme sted. Vannet kommer vel fra topplokket, som er på høyre side av motoren sett bakover. Takk for hjelpen, da prøver jeg det. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.