Jump to content

Hvordan fjerne SIKA i fra antiskli

Hydrox

Recommended Posts

Kun mekanisk fjerning hjelper. Har du eller kan få lånt deg en slik punkt sandblåser er det vel mulig at dette går uten at du skader gelcoaten for mye

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Fant følgende inne på SIKA sin hjemmeside under FAQ.

Jeg har sølt Sikaflex. Hvordan fjerner jeg dette?

Rengjøring skjer med Colma rensevæske. NB! Herdet fugemasse kan normalt kun fjernes mekanisk! Husk derfor å rengjøre utstyret etter bruk.

*Hylegrine* Dette bli like morro som å se på maling tørke....... Alternativet er å legge teak på badeplattformen.....*hmmmmmm*

:cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

For de som vil hilse på meg så vil jeg være å finne i havnen med en skrubb i hånden de neste 14 dagene.... Håpet på et eller annet Lurium2000, tøm på og kapoff, vekke... Hva med silikonfjærner, eller består det i hovedsak av aceton? Aceton løser jo opp gelcoat slik jeg har skjønnt det. Altså ikke helt bra...

Stålbørste ???? Er du skvær gæærn blitt :eek: Hvis du syntes det er gørr å se maling tørke da kan du bare kalle det arbeide da jo ? Også kan du sitte der og glane og komme sliten, nesten utslitt nærmest, hjem hvor du får ekstraforpleining av sjefa di. Kan jo ikke bli bedre enn det vel ? Win win situvasjon helt klart.

Eller du kan lure og lirke og skrape det forsiktig bort, litt etter litt. Gidder du ikke det så er det bare å lukke øynene for problemet eller å slipe ned hele plattforma og lakke den opp. Uansett så burde problemet legges frem for Øvrigheta på en sånn måte at kostnadene er på høyde med det amerikanske forsvars budsjettet. Båtens verdi er herved negativ,minst ! Og den må skjæres opp i såååå mange biter for utbedre skaden at et par Princess 44 er et godt alternativ, bortsett fra de 700 000 du må betale en annen dust for at han skal overta problemet. Sika er ikke bare dyrt å fjerne det er også svært helseskadelig. Så fixes det ikke på så er bladeplattformen stengt område.

Når Øverigheta har hørt dine mange sukk og stønn over mange nok netter så smiler hun av hele sitt hjerte og blir så fornøyd med den teakbelagte plattformen. Og kostnaden til materialkjøp osv. reduserer du med 70%. Hun blir så fornøyd. :flag:

Tror en skrubb vil være ett godt redskap, en sånn plastsak som en vasker panner med...

Ja, men du trenger en container av de da. Jeg gav opp, men dessverre så var det en forbanna tulling som opplyste henne om hva kostnaden var for både teak og flexiteak :boxing:

Skjegget er godt nedi postkassa for å si det pent. :cryin:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...