Hydrox Startet 1.Juli.2007 Del på Facebook Startet 1.Juli.2007 Har en del sika på antisklibelegget på badeplattformen min. Dette er etter en gammel vinsjmontering som ikke er der lengre. Hvordan får jeg vekk sikaen i fra antisklien som er støpt i gelcoaten? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 1.Juli.2007 Del på Facebook Svart 1.Juli.2007 Kun mekanisk fjerning hjelper. Har du eller kan få lånt deg en slik punkt sandblåser er det vel mulig at dette går uten at du skader gelcoaten for mye Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
blacki Svart 1.Juli.2007 Del på Facebook Svart 1.Juli.2007 Aceton kanskje? Skrape forsiktig med noe tynt? Mener også å huske at dem som produserer sika også har et stoff for fjerning.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Fant følgende inne på SIKA sin hjemmeside under FAQ. Jeg har sølt Sikaflex. Hvordan fjerner jeg dette? Rengjøring skjer med Colma rensevæske. NB! Herdet fugemasse kan normalt kun fjernes mekanisk! Husk derfor å rengjøre utstyret etter bruk. *Hylegrine* Dette bli like morro som å se på maling tørke....... Alternativet er å legge teak på badeplattformen.....*hmmmmmm* Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Blue_Dragon Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Teak blir sikkert fint det Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Jeg kjøpte en teakbørste til poleringsmaskina. Jeg får av Sikaen, men det er en fryktelig tålmodighetsprøve. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Hva med stålbørste og rubbe etterpå..?? Kan det funke..?? Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Aceton og/eller forsiktig bruk av tapetkniv fungerte greit for meg ihvertfall.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Jeg har utsatt samme jobben selv... Tror en skrubb vil være ett godt redskap, en sånn plastsak som en vasker panner med... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 For de som vil hilse på meg så vil jeg være å finne i havnen med en skrubb i hånden de neste 14 dagene.... Håpet på et eller annet Lurium2000, tøm på og kapoff, vekke... Hva med silikonfjærner, eller består det i hovedsak av aceton? Aceton løser jo opp gelcoat slik jeg har skjønnt det. Altså ikke helt bra... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Stålbørste ???? Er du skvær gæærn blitt Hvis du syntes det er gørr å se maling tørke da kan du bare kalle det arbeide da jo ? Også kan du sitte der og glane og komme sliten, nesten utslitt nærmest, hjem hvor du får ekstraforpleining av sjefa di. Kan jo ikke bli bedre enn det vel ? Win win situvasjon helt klart. Eller du kan lure og lirke og skrape det forsiktig bort, litt etter litt. Gidder du ikke det så er det bare å lukke øynene for problemet eller å slipe ned hele plattforma og lakke den opp. Uansett så burde problemet legges frem for Øvrigheta på en sånn måte at kostnadene er på høyde med det amerikanske forsvars budsjettet. Båtens verdi er herved negativ,minst ! Og den må skjæres opp i såååå mange biter for utbedre skaden at et par Princess 44 er et godt alternativ, bortsett fra de 700 000 du må betale en annen dust for at han skal overta problemet. Sika er ikke bare dyrt å fjerne det er også svært helseskadelig. Så fixes det ikke på så er bladeplattformen stengt område. Når Øverigheta har hørt dine mange sukk og stønn over mange nok netter så smiler hun av hele sitt hjerte og blir så fornøyd med den teakbelagte plattformen. Og kostnaden til materialkjøp osv. reduserer du med 70%. Hun blir så fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juli.2007 Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Tror en skrubb vil være ett godt redskap, en sånn plastsak som en vasker panner med... Ja, men du trenger en container av de da. Jeg gav opp, men dessverre så var det en forbanna tulling som opplyste henne om hva kostnaden var for både teak og flexiteak Skjegget er godt nedi postkassa for å si det pent. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2007 Ok, er kommet et stykke på vei. Redskapen er rett og slett en gaffel, en slik vi uten smale øyne spiser med. Prike pirke pirke, tømme på rødsprit og gi gass med god gammeldags skrubbekost. Det går litt tid med denne gafflingen men resultatet er tilfredstillende. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Har du bilde før og etter da Hydrox ? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Er ikke ferdig med jobben ennå og hadde ikke kamera med når jeg begynnte. Skal fixe bilde før og etter. Eller et bilde slik det er nå vil i grunn duge, da ser man jo forskjellen der hvor det er rengjort og der hvor sikaen fremdeles er til stede... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Nå må du ikke slite av deg kneskålene Har du skaut på hodet og? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Måtte rett og slett gi meg i går fordi ryggen ikke likte å være bøyd nedover så lenge. Men litt nå og litt da så blir det bra til slutt.. ;) Skaut på hodet er for pyser!!!! Her jobbes det i trang trikå..... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Ser ut som du har lagt deg i konkuranse med Mariell jo Sånne uten pupper men med skaut på hue kaller jeg for klutegutter. Fjortisen syntes ikke det er noe gøy. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Vel, det hadde jo vært en fryd å ansette en småfrekk blondine til å utføre jobben. Arbeidstillingen vil uansett bli en herlig positur... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.