dennrick Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli Det var det @MajorAndy Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Komodo Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli MajorAndy skrev 34 minutter siden: Var det denne historie? Ja, det stemmer. Var visst i 2009 dette. https://www.nrk.no/ostfold/fant-arsaken-til-langeland-forliset-1.8183497 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 31.Juli Link til dette innlegget Svart 31.Juli Komodo skrev for 23 timer siden: Ja, det stemmer. Var visst i 2009 dette. https://www.nrk.no/ostfold/fant-arsaken-til-langeland-forliset-1.8183497 Lå i Kyrkosund den natten, og det blåste godt ja. Mener det var den kvelden en stor Swan seilbåt som lå på svai utenfor moloen, slapp og havnet i fjellet også. Masse kaos med joller og folk fikk den ut og bort til Kilesanden i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
NC9 Svart 1.August Link til dette innlegget Svart 1.August Gikk Trollhänkanal og Götaelv igår, Det var en lang tur, startet kl 8 fra Vänersborg, og var i Götteborg kl 18 30. Det gikk uten for mye venting på broer og sluser. Mye rart og se når man nærmer seg Göteborg, både på vannet og på land. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.August Link til dette innlegget Svart 1.August NC9 skrev for 1 time siden: Isolda som du fikk en fin bilde av, har en veldi interessant historia, og de som levde ombord, familjen Ahlgren Carl Julius Ahlgren. Var kaptein ombord fra 1909 til 1960 !! frun var med ombord, og deres barn blev fødde ombord…… barnen fikk navn etter hvor de var med båten da de føddes ! https://sv.wikipedia.org/wiki/S/V_Isolda https://isolda.info Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 2.August Link til dette innlegget Svart 2.August Blæst i prognosen til på tirsdag…: 🧐 (obs: Vindstød - ikke middelvind.) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Det blåser friskt i Smögen, og det har ikke nådd maks enda. Blir mye tau og fendere Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August Link til dette innlegget Svart 4.August Vi ligger godt i bås her på Knippla i en nesten tom havn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
steib Svart 5.August Link til dette innlegget Svart 5.August Du ligger lunt og fint i indre havn der. En digresjon: Vi lå tre netter på Knippla tidligere i sommer, som siste stopp før Göteborg. Første sommer vi valgte å gå lenger sør enn Malmön (hvorfor i all verden har vi ikke gjort det før!?) - definitivt ikke den siste. Tror mye av grunnen til at vi havnet på Knippla var at jeg hadde merket meg at stedet flerfoldige ganger var nevnt i dine reisebrev. En innertier av en øy i finvær for familie på fire med to barn, én planlagt overnatting ble til tre. Så takk for «tips», må jeg si da! 😊 Så båten din ytterst på brygga inne i havna første dagen vi lå der. Sitér dette innlegget Link to post
NC9 Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Flyttet oss fra Göteborg til Marstrand i dag. Helt greit på sjøn med vind og bølger. I Marstrand er det godt med plass nå kl 16 00. Blir nok her til over helgen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Når du sier "Helt greit på sjøn med vind og bølger", hva slags båt har du? Det er jo litt forskjell på hvordan det føles om man har en 42' seilbåt eller en Saga 27 fot snekke som vi har. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NC9 Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August @Lars H. Vi har en 33 fots motor båt. Det blåste 6-8 m/s og bølgende var på det meste 1 meter ut fa Göteborg, gikk bak Björkö og inn i mellom Klubban og Brunskar, der var det ikke noe sjö. Sitér dette innlegget Link to post
NC9 Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Det ser ut som det er en liten trebåt festival her i Marstrand. Ligger noen vakere skip på stein kaien. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Vi gikk samme strekining i dag men vi la oss på Björkô hadde mellom 10 og 12 sm hele veien. Tror ikke det hadde vært noe behagelig for en Saga 27. Vi satser på Skärhamn i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Vi gikk fra Smögen til Strømstad i dag. Gikk fra Smögen klokka 05.55, og det var helt greit på Humparna, men Gule Humpen hadde vært lei hvis vi ikke hadde hatt noe å gi på med. Starten på Kosterfjorden gynget også godt. Nå ser det ut til at det har løyet noe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.August Link til dette innlegget Svart 8.August Vi ligger fremdeles på Knippla der vi lå trygt i bås også under uværet. Da viste vindmåleren min 10 - 12m/s i to dager med opp i 18m/s i kastene rett i siden på båten. Da la jeg ut tamper med gummidempere. Vi lurte tidligere på å gå opp til Skärhamn idag, med droppet heldigvis det. Vi har god tid, så vi har utsatt det til onsdag da det ser ut til å bli en roligere periode fremover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NC9 Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Slik ser det ut i Skärhamn i kveld, når vi kom ved lunch var det lite båt her, men det kom en del båt i løpet av dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Det var overraskende mye båter. Vi kommer imorgen noe etter 1200. Ligger båtene "forskriftmessig" med line på innsiden av den ytre bryggen (markert på kartet med rødt) eller har folket begynt å legge seg longside der? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NC9 Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August @Lars H. Litt mørkt å ta bilde nå. Ligger 4 båter der 2 på line, og de som kom seint la seg longside. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Grunnen til at jeg lurte på det om longside, er at vi er blitt litt bortskjemt når det gjelder tillegging i løpet av de over to månedene vi til nå har vært nedover svenskekysten. Alle steder har vi fått longside plass (uten noen utenpå) eller plass i bås, gjerne med en gangbar utrigger. Her på Knippla ligger vi i bås med solid trapp på bryggen. De eneste stedene med baugen inn og line akter slik at vi har måtte bruke baugstigen, har vært i Fiskebäckskil og Skärhamn på sydgående. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Slik ligger vi på Knippla, stødige trapper utplassert til å gå iland på. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NC9 Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Lå to dager på Käringön, nydelig vær, men mye båt og folk på land. Havnen var vel nesten full vær kveld. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Ligger på Ursholmen utafor Grundsund. Ikke mange båter utpå nå. Gikk til toppen og har da utsikt fra Lysekil til Gullholmen. Telte bare 2 landfaste og 2 båter som lå på blå bøye. Men det jeg egentlig hadde på hjernen er. Denne helgen går Tjørn rund og neste helg er det Øppent Varv på Hallberg Rassy i Elløs. Under øppent varv er det utsalg av en god del båtutstyr og ikke minst 50% på mengder av Pelle P. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Sikker på at det ikke er Usholmen du ligger på @JRK? Jeg kjenner en Ursholmen på Sydkoster, absolutt verd et besøk. Så kjenner jeg en Ulsholmen W a Grebbestad. Det er lett å tråkke feil i stavingen her. Hvis Usholmen, så paserte vi der i forrigårs. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Vis skal det være Usholmen Hulda. Det hadde jo vært veldig moro å møtes, å få sett båten din. Har jo tegnet og bygd innredning selv på en Kragerø 32, så alltid moro å se hva andre har gjort, selv om jeg har sett en del bilder og ikke minst lest om båten din Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.