Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Har sett den tråden og følger med der, men ser ikke at Svenning har skrevet noe der.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har besøgt Marstrand, Skærhamn, Gullholmen, Lysekil, Smögen, Ellös, Möllesund, Kallö-Klippla og Lilla Bommen. Plus et par andre som jeg har glemt, sikkert... Jeg har ikke helt hukommelse til at huske alle priserne, men jeg mener, at jeg normalt betalte mellem 180 og 220 SEK for pladserne. Hertil normalt 30-50 SEK i strøm. Jeg synes, at priserne var ret konsistente hele vejen med en "normal" pris på cirka 220-250 incl. strøm. Der var altså ikke som jeg husker det havne, der var MARKANT dyrere end andre. Priserne svingende indenfor 25-30% som jeg husker det. (Min båd er 10 meter.)

 

Andy

Link to post
Share on other sites

12-14 (16) m/s roaldbj. Skal avta noe mot kvelden

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En liten kurriositet Svenning. Ifølge historikeren Axel E Holmberg kom innbyggerne på Båhus Malmøen opprinnelig drivende på et isflak fra Jylland. Holmberg som besøkte øya på 1840 tallet kunne konstantere at innbyggerne var " et lågvexst slekte med polarstammens huvudskålsform, obehagligt ansikte, gnallande uttal samt folkskygga og med høgst svaga sjelsformøgenheter"

Du traff kanskje på noen av de Svenning? :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ifølge historikeren Axel E Holmberg kom innbyggerne på Båhus Malmøen opprinnelig drivende på et isflak fra Jylland. Holmberg som besøkte øya på 1840 tallet kunne konstantere at innbyggerne var " et lågvexst slekte med polarstammens huvudskålsform, obehagligt ansikte, gnallande uttal samt folkskygga og med høgst svaga sjelsformøgenheter"

Traff du kanskje på noen av de Svenning? :wink:

Du imponerer rem :yesnod:

 

........trodde jeg var ensam om o ha "Bohusläns historia och beskrifning" i bokhyllan...... :smiley:

bohuslans_historia_och_beskifning.jpg

 

http://web.telia.com/~u52607377/museibutik.html#III

 

ser att noen håller på med en digital variant av disse 3 böcker.....

 

http://www.angermark.se/index.php?action=c...t=AE%20Holmberg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

... " et lågvexst slekte med polarstammens huvudskålsform, obehagligt ansikte, gnallande uttal samt folkskygga og med høgst svaga sjelsformøgenheter"

Du traff kanskje på noen av de Svenning?

Har ikke sett noen enda rem. Men jeg skal se ekstra godt etter frå nå. Utrolig historieoppdatering, takker så meget! Vet ikke helt om jeg skal benytte disse beskrivelser når jeg spør noen av de fastboende hvor disse skapningene befinner seg ... :wink:

Link to post
Share on other sites

Strømstad i dag kl 16 fullt, og med flere på vent. ser ar der går noen nå, da det har løyet totalt en 0-2-3 m/s og SOL, mot de 10 til 20 m/s det har hvert siden søndag.

Lørdag var det 1/2 times kø på utsiden av systembolaget, hvor lang tid det tok før en var ute igjen sa de ikke noe om.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ligger i Marstrand og har vært her i blåsten siden søndag og i natt blåste det noe alldeles forferdelig. Har værtheldig og fått 2 ankerliner så søvn har det heldigvis blitt. Planen er å gå nordover i morgen dersom værmeldingen holder seg. Gikk rundturenrundt hele øya i sted, og så på sjøen. Hjelpes meg så mye sjø, rene Hawai-bølgene inne mot land på de grunneste stedene. Så et par småbåter som krysset Marstrandsfjorden for en time siden, og det er for tøffere gutter enn meg. :yesnod:

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Kanskje vi møtes lenger inn til helgen?

Ligger nå på Verdens Ende på 3 døgnet. Går innover fjorden i morgan da jeg har et møte i Oslo på fredag. Vi drar ut igjen ila. helgen hvis værmeldingene for neste uke ser lovende ut. Planlegger Åsgårdsstrand og Fyllinga i Horten.

Prekæs.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ligger i Gøteborg og her har det blåst godt de siste 36 timene, planlegger å flytte på meg nordover en to tre timer i morgen formiddag. Har blitt anbefalt Rörö. Er det noen andre plasser i nærheten som er å anbefale? Tenker på området rundt Hönö, Björkö, Ockerö. OSV. Barnevennlig og i ly for vind er positivt...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...