Gabi Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli @dennrick Når vi var "rookie" på Koster hadde vi for lite bensin med til jolla. Nabobåten hadde imidlertid godt med bensin så vi kjøpte 5liter av han. Kanskje en vennlig båtnabo kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli Gabi skrev 4 minutter siden: @dennrick Når vi var "rookie" på Koster hadde vi for lite bensin med til jolla. Nabobåten hadde imidlertid godt med bensin så vi kjøpte 5liter av han. Kanskje en vennlig båtnabo kan hjelpe? Men nå er det jo annonsert her, så da får vi se om det er noen BP medlemmer som kan avse noen liter til @dennrick 😉 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gabi Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli Komodo skrev 1 minutt siden: Men nå er det jo annonsert her, så da får vi se om det er noen BP medlemmer som kan avse noen liter til @dennrick 😉 Det er vel nesten som en plikt å regne å hjelpe andre BP medlemmer i "nød"!😇 Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli Naboen har en vannscooter på plattformen sin, så kunne ha spurt der😀 Litt rart de ikke selger fuel. Mente det var pumper ved butikken siden alle scooterne her ute trenger det innimellom. Vi har vært her i mange år, men husker ikke denne lille detaljen. Vi får besøk imorgen fra land, så da blir det kjøpt inn bensin på kanne og fraktet ut🙂 Det later til, så langt, at dette kan bli en båtferie på linje med 2014 og 2018😀☀️🤗 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Hulda Svart 18.Juli Link til dette innlegget Svart 18.Juli Bensinpumpen på Koster ble pålagt strengere krav. Hvilket ville ført til store investeringer. Det ville ikke lønne seg uten offentlig tilskudd. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Varmt og halve Norge er på Koster. Kan gratulerer Resö igjen med utilgjengelig stasjon for dasstømming - det lå tre båter utenpå hverandre der dasstømmern er. Lett å overholde reglene her da. Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Havnen i Læsø er full i dag, bare å legge seg på svai. Det fungerer fint i dette været... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Juli Link til dette innlegget Svart 20.Juli Ligger på svai vest for Kostersundet. Herlig. 30C og 24 C i badevannet nå. Er faktisk ikke sikker på om vi reiser særlig lengre syd To uker igjen av ferien. Vi fikk 5L bensin igår av gjesten, men tenåringene bruker jolla mer enn jeg trodde. Så bensinspørsmålet er fortsatt aktuelt. Om noen har noe ekstra, så hoi gjerne ut. Vi hadde håpet å bli her ute et par dager til. Batteribanken er fortsatt på 50%, og vi har over halvparten av vannet igjen. septiken er halvfull etter to døgn. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
baatsman Svart 20.Juli Link til dette innlegget Svart 20.Juli Er ikke tenåringene i båten? Hvem bruker jolla 😎 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 20.Juli Link til dette innlegget Svart 20.Juli Vi var på vei sørover, men snudde i Tanum. Etter noen netter der med dårlig hund, valgte vi Strømstad ytre havn. Nærhet til veterinær var viktig. Uansett mye båt. Nå i hjemmehavn og hund blir hentet av datter i morgen. Så ut igjen. Voffsen blir med på fjellet😀 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
dennrick Svart 21.Juli Link til dette innlegget Svart 21.Juli 20 hours ago, baatsman said: Er ikke tenåringene i båten? Hvem bruker jolla 😎 Her er det meg Gladsak: Det kom en kar bortom med bensin til oss. Han skulle til fastlandet idag, så da kjøpte vi resten av det han hadde. Fullt i Ekenäs idag. Vi fikk ladet litt på utsiden mot nord, men der er det ikke noe bra å ligge selvsagt. Vi dro ut på svai igjen. Mange båter overalt. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Gabi Svart 21.Juli Link til dette innlegget Svart 21.Juli Vi har ny rekord i å ligge på samme sted i uthavn, dvs 4 dager i morgen utpå dagen. Ligger på Langö utenfor Smögen. Utrolig nok, akkurat der vi ligger og ser direkte over på Smögen har vi vært alene i 2 av dagene. Mye båter ute men her er det mange uthavnsplasser også skal vite. Jolling, kajakktur, supping og bading har det blitt mye av. Idag ikke så mye sol men deilig og varmt i skyggen. Og 5 minutter med littegrann regn. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Så denne i Smögen idag. Var stor og med noe særegent design. Hva er dette for ei skute? Sitér dette innlegget Link to post
NC9 Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Spektakulær yacht til Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli Arholmen i skjærgården utenfor Nord-Koster. Varmt og 23C+ i badevannet fortsatt. Er en del båter her ute, og enda flere i havnene. Der tror jeg det er enda varmere. Mot nord: Mot syd, med Ursholmen i bakgrunnen: Netatmoen min Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Komodo Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli Fin plass det der @dennrick 👍 Vi lå på andre siden i den bukta der for mange år siden i storm. Det var den natta en lastebåt sank i Kosterfjorden og alle omkom. Båten gikk rett til bunns. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli Kommer jeg til der med slagskipet mitt uten å ta alt av propeller?🫣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dennrick Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli 46 minutes ago, Komodo said: Fin plass det der @dennrick 👍 Vi lå på andre siden i den bukta der for mange år siden i storm. Det var den natta en lastebåt sank i Kosterfjorden og alle omkom. Båten gikk rett til bunns. Da rømte vi fra Koster. Den mer erfarne i gjengen vi var sammen med tok beslutningen. Vi endte opp i Engelsviken, og det var et helvete. Jeg la laptoppen på gulvet for at den ikke skulle bli ødelag ved å falle ned. Jeg endte opp med å tråkke på den slik at den ble ødelagt. To av oss på tur i vedlagte bilde. Mannskapet (fire herlige ungdommer) dro hjem igår. Vi tok bilder ikveld, og har oppdaget at all ølen vi bar fra butikken var 0,0%. Vi hadde litt vin Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
dennrick Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli 56 minutes ago, Chilli Solbris said: Kommer jeg til der med slagskipet mitt uten å ta alt av propeller?🫣 Vi bakket inn der med motorbåten vår. Helt innerst. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Gabi Svart 29.Juli Link til dette innlegget Svart 29.Juli Vi la oss til på lille Huö i går, nord for Hunnebostrand. Ble en nydelig dag igjen! Flest svensker her nå. Og etter kl 23 var det "den absolutta tystnad". Og mange seilbåter her, absolutt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli Link til dette innlegget Svart 29.Juli Her på Donsö er det overraskende mange båter. Nå er det ingen ledige kailangsplasser, og noen steder har noen lat seg utenpå hverandre. På den siden av den flytebryggen vi ligger på er det heldigvis ikke lov, så vi slippet båt utenpå oss. Det passer den meget trivelige havnekapteinen for. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 29.Juli Link til dette innlegget Svart 29.Juli Han ser ut som en erfaren herremann Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Lars H. Svart 29.Juli Link til dette innlegget Svart 29.Juli Yepp, og det er annen vakt også, like trivelig. Begge går rundt med blokk og blyant når de sjekker om alle har betalt havneavgift, - ikke noe nettbrett der nei. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 29.Juli Link til dette innlegget Svart 29.Juli Ikke noe problem å få plass i Strømstad om dagen. Vi dro derfra igår. Da vi skulle gå, så kom gutta og spurte om vi hadde betalt havneavgift. Det hadde vi ikke. Jeg hadde rett og slett glemt det. Det var flaut, men de kommenterte det ikke og jeg gadd ikke si noe ift en dårlig oppkoket unskyldning. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
MajorAndy Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli On 7/24/2025 at 10:57 PM, Komodo said: Fin plass det der @dennrick 👍 Vi lå på andre siden i den bukta der for mange år siden i storm. Det var den natta en lastebåt sank i Kosterfjorden og alle omkom. Båten gikk rett til bunns. Var det denne historie? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.