Jump to content

Risør Trebåtfestival - med ny innpakning.


Risor23

Recommended Posts

Programmet ser jo også bra ut.. :) (www.trebatfestivalen.no)

 

Program 2. - 5. august 2007

 

 

FESTIVALEN ÅPNER TORSDAG KL 16.00

Åpningsparade med Lillegård Tradband • Regatta; Convoy Cup •

Håndverksgate • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Sjørøvertokt •

Risør Danseverksted

KONSERTER: Risør Shantykor • The Rollers • Cabinorkesteret •

Lars Andreas Aspesæter/Mattis Krohn Nielsen • Hans Fredrik Ausland •

Terje Tylden • Lillegård Tradband

 

FREDAG

Gateparade og opptog med Cabinorkesteret • Regatta; Convoy Cup •

Håndverksgate • Tur med KNM Alta til Moen Trebåtbyggeri • Teater på

Moen Trebåtbyggeri, åpning ved Sverre Anker Ousdal • Foredrag:

«For bare stumpene» av Jon Winge og «Livet i Båtbua» av Roald Hansen •

Håndverksgate • Sjørøvertokt • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Film om redningsskøyta Elias • Premieutdeling • Båttur med Colin Acher-skøyta Risør II

KONSERTER: Gøran Fristorp • Lars Martin Myhre • Magnolia Jazzband

i Risør kirke • Gallionsfigurene • Quasi • Valgalder • Lars Andreas Aspesæther/Mattis Krohn Nielsen • Henning Sommerfeldt/Eivind B. Strand •

Espen Kvernberg fremfører «Terje Vigen» på Stangholmen • Terje Tylden • Gjerstad Storband

 

LØRDAG

Gateparade med båtfolket som aktører • Regatta; Convoy Cup •

Foredrag i Risør Rådhus om KNM Alta av skipssjef Hans B. Salvesen •

Foredrag: «Fra kystkultur til Verdenshav» av Jon Winge og «Livet i Båtbua» av Roald Hansen, Håndverksgate • Sjørøvertokt • Film om redningsskøyta Elias • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Teater på Moen Trebåbyggeri • Båttur med Colin Acher-skøyta Risør II • Espen Kvernberg fremfører «Terje Vigen» på Stangholmen

KONSERTER: Gøran Fristorp • Lars Martin Myhre • Cabinorkesteret • Gallionsfgurene • Risør Musikkorps med tema «Erik Bye» • Risør Shantykor •

Lars Andreas Aspesæter/Mattis Krohn Nielsen • Hans Fredrik Ausland •

Hilde Stenersen • Valgalder • Bryggedans med Rainbow • Fruit • Quasi

 

SØNDAG

Gateparade med Cabinorkesteret • Regatta; Convoy Cup • Sjørøvertokt • Klatrevegg/lavvo • Håndverksgate • Risør Danseverksted • Premieutdeling

KONSERTER: Fruit • Hans Fredrik Ausland • Lars Andreas Aspesæther/

Mattis Krohn Nielsen • Quasi • Henning Sommerfeldt/Eivind B. Strand

KL. 16.00 Festivalslutt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg og familien skal nedover med en båt som jeg skal forvalte i noen år. Er det flere som skal nedover?

 

Jeg blir å se med en 52 kvm. krysser fra 1918 - Draken N7 på bryggen der nede. Bare å stikke bortom for en kaffe. :flag:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

håper du byr en innbygger som meg på kaffe da:) selv om jeg kjører glassfiberbåt..hehe.

 

Selvfølgelig! Velkommen skal du være!

 

:flag: Årets store event!!! Majali legger til torsdag kveld og blir til søndag. :flag:

 

Ditto...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen BP-vimpel, men så mange 52 kvm. kryssere vil det nok ikke være. :smiley:

 

Jeg regner med å være der i 18-tiden torsdag.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er det forresten noen som skal være med på "reker og øl-arragementet" på Stangholmen fyr på torsdagen fra kl. 18.00?

Hadde kanskje vært greit å samordnet litt slik at vi kan ta færrest mulig båter ut dit.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Vi satser på å komme fram før 16 på torsdag.

Reker og øl på stangholmen høres bra ut! Hvis ikke det er lagt opp til at vi skal ta fergen ut. så kan vi godt ta majali ut! Så lange det er plass, så er alle velkommen!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Kanskje BP-medlemmene kan bruke kanal 77 på VHF under denne festivalen, så er det lettere å orientere seg? Da for de med vhf ombord selvfølgelig, eller er vi sikkert ikke vanskelige å finne.

 

Mulig at det er lagt opp til at vi skal ta ferjen....det tar jo ikke mange minuttene, og kanskje greit å slippe å ha med båten. Den tanken slo meg først nå... :cheers:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...