Jump to content

Risør Trebåtfestival - med ny innpakning.

Risor23

Recommended Posts

Programmet ser jo også bra ut.. :) (www.trebatfestivalen.no)

Program 2. - 5. august 2007

FESTIVALEN ÅPNER TORSDAG KL 16.00

Åpningsparade med Lillegård Tradband • Regatta; Convoy Cup •

Håndverksgate • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Sjørøvertokt •

Risør Danseverksted

KONSERTER: Risør Shantykor • The Rollers • Cabinorkesteret •

Lars Andreas Aspesæter/Mattis Krohn Nielsen • Hans Fredrik Ausland •

Terje Tylden • Lillegård Tradband

FREDAG

Gateparade og opptog med Cabinorkesteret • Regatta; Convoy Cup •

Håndverksgate • Tur med KNM Alta til Moen Trebåtbyggeri • Teater på

Moen Trebåtbyggeri, åpning ved Sverre Anker Ousdal • Foredrag:

«For bare stumpene» av Jon Winge og «Livet i Båtbua» av Roald Hansen •

Håndverksgate • Sjørøvertokt • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Film om redningsskøyta Elias • Premieutdeling • Båttur med Colin Acher-skøyta Risør II

KONSERTER: Gøran Fristorp • Lars Martin Myhre • Magnolia Jazzband

i Risør kirke • Gallionsfigurene • Quasi • Valgalder • Lars Andreas Aspesæther/Mattis Krohn Nielsen • Henning Sommerfeldt/Eivind B. Strand •

Espen Kvernberg fremfører «Terje Vigen» på Stangholmen • Terje Tylden • Gjerstad Storband

LØRDAG

Gateparade med båtfolket som aktører • Regatta; Convoy Cup •

Foredrag i Risør Rådhus om KNM Alta av skipssjef Hans B. Salvesen •

Foredrag: «Fra kystkultur til Verdenshav» av Jon Winge og «Livet i Båtbua» av Roald Hansen, Håndverksgate • Sjørøvertokt • Film om redningsskøyta Elias • Klatrevegg/lavvo • Leker for barn • Teater på Moen Trebåbyggeri • Båttur med Colin Acher-skøyta Risør II • Espen Kvernberg fremfører «Terje Vigen» på Stangholmen

KONSERTER: Gøran Fristorp • Lars Martin Myhre • Cabinorkesteret • Gallionsfgurene • Risør Musikkorps med tema «Erik Bye» • Risør Shantykor •

Lars Andreas Aspesæter/Mattis Krohn Nielsen • Hans Fredrik Ausland •

Hilde Stenersen • Valgalder • Bryggedans med Rainbow • Fruit • Quasi

SØNDAG

Gateparade med Cabinorkesteret • Regatta; Convoy Cup • Sjørøvertokt • Klatrevegg/lavvo • Håndverksgate • Risør Danseverksted • Premieutdeling

KONSERTER: Fruit • Hans Fredrik Ausland • Lars Andreas Aspesæther/

Mattis Krohn Nielsen • Quasi • Henning Sommerfeldt/Eivind B. Strand

KL. 16.00 Festivalslutt.

• 2 uker senere...

Jeg og familien skal nedover med en båt som jeg skal forvalte i noen år. Er det flere som skal nedover?

Jeg blir å se med en 52 kvm. krysser fra 1918 - Draken N7 på bryggen der nede. Bare å stikke bortom for en kaffe. :flag:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

håper du byr en innbygger som meg på kaffe da:) selv om jeg kjører glassfiberbåt..hehe.

Selvfølgelig! Velkommen skal du være!

:flag: Årets store event!!! Majali legger til torsdag kveld og blir til søndag. :flag:

Ditto...

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Jeg har ingen BP-vimpel, men så mange 52 kvm. kryssere vil det nok ikke være. :smiley:

Jeg regner med å være der i 18-tiden torsdag.

Er det forresten noen som skal være med på "reker og øl-arragementet" på Stangholmen fyr på torsdagen fra kl. 18.00?

Hadde kanskje vært greit å samordnet litt slik at vi kan ta færrest mulig båter ut dit.

Kanskje BP-medlemmene kan bruke kanal 77 på VHF under denne festivalen, så er det lettere å orientere seg? Da for de med vhf ombord selvfølgelig, eller er vi sikkert ikke vanskelige å finne.

Mulig at det er lagt opp til at vi skal ta ferjen....det tar jo ikke mange minuttene, og kanskje greit å slippe å ha med båten. Den tanken slo meg først nå... :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...