Jump to content

Timeteller Volvo/KAD300


Solo

Recommended Posts

:crazy:Kjørte en tur med båten her i jula .Oppdaget at timetelleren(digital) på turtellerinstrumentet var blankt ,turtelleren fungerte ellers normalt.Sjekket ledningene bak instrumentet og det så ok ut,og ingen sikringer er falt ut etter hva jeg kunne se .Er det noen som har noen råd her...

:confused:er det hele instrumentet som må skiftes?

:confused:ligger minnet til timetelleren på selve motorens elektronikk,slik at jeg ikke 'mister' timer nå?

Link to post
Share on other sites

Hei Solo!

 

Jeg byttet til ny turteller (Volvo) med digital timeteller i høst, og jeg tror har monteringsanvisning/dokumentasjon liggende. Dersom du ønsker det kan jeg scanne og sende over.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Kjenner verken ditt display eller Volvos display generelt. Uten å ha den minste peiling, kan det være at den type display som din timeteller, er temperaturfølsomt. Ved meget høye temperaturer blir det sort, ved lave blir det blankt.  Enkelte LCD-display fungerer svært dårlig når det er kaldt. Kuldegrader er drepen. Har du flaks er det vinteren som er problemet ditt. Alt vil bli som før når plussgradene kommer.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Opplever samme problemet som deg Solo om høsten når det begynner å bli kaldt ute.

Bruker ikke båten om vinteren, men har opplevd at timetelleren på en av turtellerene ute ikke virker om høsten når temperaturen kommer under ca 5 grader.

Etter en stund med instrumentbelysning på kommer den tilbake, har ikke brydd meg om problemet siden den virker når temperaturen stiger. Det som er litt merkelig er at dette kun gjelder det ene av to helt like instrumenter.

 

:newyearsign:        :fireworks3:    :fireworks1:    :fireworks3:    :fireworks1:

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

:crazy:Da venter jeg i spenning til våren og varmen kommer :lol:.

Det blir jo ikke så mange turer nå i vinter selv om båten ligger ute hele året isfritt :lol:.

Takker for alle gode svar på et lite men irriterende problem.

                                                                                               Solo   :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...