Solo Startet 29.Desember.2003 Del på Facebook Startet 29.Desember.2003 :crazy:Kjørte en tur med båten her i jula .Oppdaget at timetelleren(digital) på turtellerinstrumentet var blankt ,turtelleren fungerte ellers normalt.Sjekket ledningene bak instrumentet og det så ok ut,og ingen sikringer er falt ut etter hva jeg kunne se .Er det noen som har noen råd her... :confused:er det hele instrumentet som må skiftes? :confused:ligger minnet til timetelleren på selve motorens elektronikk,slik at jeg ikke 'mister' timer nå? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 En jeg kjenner opplevde det samme Det ligger lagret i selve instrumentet. Sorry, skal man være sikker et det nok bare en "gammel" analog som duger. Det er noen knapper på baksiden for reset etc. Du bør kanskje sjekke dette først. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Hei Solo! Jeg byttet til ny turteller (Volvo) med digital timeteller i høst, og jeg tror har monteringsanvisning/dokumentasjon liggende. Dersom du ønsker det kan jeg scanne og sende over. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lotus Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Kjenner verken ditt display eller Volvos display generelt. Uten å ha den minste peiling, kan det være at den type display som din timeteller, er temperaturfølsomt. Ved meget høye temperaturer blir det sort, ved lave blir det blankt. Enkelte LCD-display fungerer svært dårlig når det er kaldt. Kuldegrader er drepen. Har du flaks er det vinteren som er problemet ditt. Alt vil bli som før når plussgradene kommer. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Jeg har det samme problemet med at timetelleren forsvinner på vinteren,(VP41 motor 1999 mod.) men slapp av med sol og varme dukker tallene frem igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Har samme erfaring med mitt instrument til en TAMD 31. Kulden gjør at LCD displayet ikke funker. Snart kommer våren, og med det alle tallene tilbake. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Chrian Svart 29.Desember.2003 Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 Opplever samme problemet som deg Solo om høsten når det begynner å bli kaldt ute. Bruker ikke båten om vinteren, men har opplevd at timetelleren på en av turtellerene ute ikke virker om høsten når temperaturen kommer under ca 5 grader. Etter en stund med instrumentbelysning på kommer den tilbake, har ikke brydd meg om problemet siden den virker når temperaturen stiger. Det som er litt merkelig er at dette kun gjelder det ene av to helt like instrumenter. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Solo Svart 29.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2003 :crazy:Da venter jeg i spenning til våren og varmen kommer . Det blir jo ikke så mange turer nå i vinter selv om båten ligger ute hele året isfritt . Takker for alle gode svar på et lite men irriterende problem. Solo Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.