Jump to content

Hjelp, kona har fått 3-fots syken


Avsluttet2

Recommended Posts

En konsulent til å se over båten trenger jeg så absolutt. Ser KNBF tilbyr besiktigelsesmenn, noen som har brukt dem og vet noe om hvor detaljert rapporten er? Eller sagt på en annen måte, er det godt nok til å avdekke vanlige feil og mangler?

 

Besiktigelsesmennene er flinke men deet finnes også bedre alternativer. F. eks. Auctor AS i nærområdet her -- full besiktigelse med ordentlig tilstandsrapport. Anbefales.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

TJ, bør du ikke avdekke feilene "selger burde være klar over"?

Normal slitasje er ikke feil, men kjøper bør kanskje opplyses om hvilke vedlikeholdsutgifter som før eller siden vil dukke opp?

 

Båten din, hvertfall utifra bildet, ser veldig ny ut, så det er vel begrenset hvor mye som kan være galt med den.

 

 

 

 

 

P.S. -den er grei, Mouche

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer tj, - ikkje minst gratulerer med båtfrelst kone! Så vidt eg hugsar frå tida då du kjøpte noverande båt, så var det utelukkande ditt prosjekt. Her har det tydelegvis skjedd ting i løpet av eit par år.

 

Det må også bety at du har klart å introdusera kona for båtlivet på ein overbevisande måte. Kanskje skuldast det din eigen innfallsvinkel til båtlivet, slik det har kome til uttrykk her på BP: Du er open og ærleg på kva du kan og ikkje kan, utan å prøva å vera verdsmeister frå første dag. Samstundes virkar det som om du heller ikkje "kuttar svingar", men legg vekt på tryggleik ombord.

 

Med det utgangspunktet, sett i samanheng med all erfaring du har gjort deg med første båt, er eg overbevist om at du vil klara overgangen til større skip på ein utmerka måte. Men om de skal gjera det, må de jo sjølvsagt finna ut av sjølv. Din skepsis er sunn. Men det er også hennar iver.

 

Lukke til! :flag:

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TJ, bør du ikke avdekke feilene "selger burde være klar over"?

Normal slitasje er ikke feil, men kjøper bør kanskje opplyses om hvilke vedlikeholdsutgifter som før eller siden vil dukke opp?

 

Båten din, hvertfall utifra bildet, ser veldig ny ut, så det er vel begrenset hvor mye som kan være galt med den.

P.S. -den er grei, Mouche

 

Skjønner ikke helt hva du mener med her. Snakker du om salg av min egen båt? I så tilfelle kan jeg berolige deg med at det skjer i ordnete forhold uten å skjule noe som helst.

 

 

Gratulerer tj, - ikkje minst gratulerer med båtfrelst kone! Så vidt eg hugsar frå tida då du kjøpte noverande båt, så var det utelukkande ditt prosjekt. Her har det tydelegvis skjedd ting i løpet av eit par år.

 

Jepp, du husker korrekt. Barna og jeg i båten og konemor hjemme for å slappe av - det var dealen.

Hun har nok sett hvor mye barna og jeg koser oss på sjøen samtidig som vi har hatt en del fine overnattinger i uthavner. Dette har nok gjort at hun er blitt litt hekta, men hun "mangler altså plass og comfort...

Link to post
Share on other sites

Eller sagt på en annen måte, er det godt nok til å avdekke vanlige feil og mangler?

 

Sånn leste jeg setningen....syntes det var noe som ikke passet helt, og - ja - jeg trodde faktisk du snakket om din egen båt... :crazy:

 

Skal få meg litt søvn bare jeg er ferdig på jobben :sleep: -kanskje det hjelper?

 

 

Skjønner ikke helt hva du mener med her. Snakker du om salg av min egen båt? I så tilfelle kan jeg berolige deg med at det skjer i ordnete forhold uten å skjule noe som helst.

 

Ja, det var den misforståelsen, da... :blush:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Kona mi er også hardt angrepet av 3-6fots syken og her i huset så medisinerer jeg henne med brosjyrer på ny større båt og det virker som det funker greit.

Problemet er bare at hun i tillegg har symptomer på Najadsyken og den har jeg ikke noen LOTTOmedisin for :nono:

Link to post
Share on other sites

Her er litt kjøpsinformasjon som bør være bud nr 1 når man handler båt. Løp og kjøp taktikken kan koste dyrt.

 

 

http://www.tangedal.no/index.php?option=co...=view&id=52

 

 

Pass på puddelen på avataren din Mouche ellers spiser den til frokost. Krokodiller elsker puddelhunder.Hva mente du med personangrep forresten... :eek::eek: ????

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke bruke egne tråder til å slenge med krokodillegapet?

Alle, til og med deg, skjønte jo at han ikke mente bokstavelig at jeg skulle løpe å kjøpe båt på timen.

Rådet ditt er forsåvidt godt og jeg tviler på at noen er uenig i det.

Vær så snill, ikke ødelegg tråden med nytt mas om personangrep.

Ta det i krangletråden eller på im og spar oss som ikke er interessert i dette tøvet.

Link to post
Share on other sites

TJ, dette avhenger av ditt pådrag. Hvis du for det meste kosekjører, blir hverken

bensin eller diesel kostbart. Fordelen med diesel for tiden er at det er lettere å selge.

Men om du får prisforskjellen, det aner jeg ikke.

 

Men du ligner litt på kona, alle innkjøp må inn i exel osv. Og det er faktisk en god

egenskap. Det som går opp, kommer faktisk ned igjen.

 

Men husk longside selv om du handler deg stor båt. :lol:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke bruke egne tråder til å slenge med krokodillegapet?

 

Rådet ditt er forsåvidt godt og jeg tviler på at noen er uenig i det.

Vær så snill, ikke ødelegg tråden med nytt mas om personangrep.

quote]

 

Nå tar jeg deg nettopp i å mase og ødelegge tråden. Siden du bringer dette på banen igjen burde den vært adressert til Mouche.

 

Forklar hva du legger i uttrykket Løp og Kjøp, TJ.

 

Jeg mener det betyr god kvalitet, enestånde billig og god servise. Selger prøver å lokke kunden til å kjøpe raskt og spontant . Jeg bare påpeker at når Mouche bruker et slikt uttrykk er det et sterkt villedende tips når det gjelder kjøp av eldre brukte utenlanske båter. Jeg blir ganske oppgitt når man får dette til å handle om personangrep. Da må det være andre motiver bak...

Redigert av rem (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette skjønner jeg ikke vitsen med HG, vi er lei.

 

Klart jeg føler det slik noen ganger jeg også. Mobbing er ikke pent.Som medlem har jeg tilatelse til å komme meningsytringer og det er moderator som skal sensurere

 

Jeg har lest slike tråder på BP før hvor kona har tre-fotsyken. Da kommer det mange råd som ikke alltid er gjenomtenkte. I ettertid påroper de seg retten til spøk og ironi. Jeg påberoper meg den samme retten.

 

 

Kan du ikke bruke egne tråder til å slenge med krokodillegapet?

 

Er dette tillatt?

Link to post
Share on other sites

Prisleie som blir diskutert er alt fra de "billige" med bensinmotor som ligger fra 400.++ til max 750.

Fordelen med de billigste er at det fortsatt blir en båt som ikke påvirker familieøkonomien og som kan ligge ved bryggen en godværshelg eller to uten at samvittigheten blir dårlig.

Går vi for maxpris vil vi merke at vi har prioritert båt.

Så det er flere faktorer enn drivstoffutgifter og salgbarhet den utenkelige dagen den skal selges som spiller inn.

 

Vi får se på utvalget og prisnivået til høsten.

Link to post
Share on other sites

hg,, du har rett . og du har sikkert rett til å prøve å ødelegge denne tråden hvis du har lyst.. men dette var i utgangspunktet en glad sak. morro at noen er bemidlet, med bedre halvdeler som også lider av nevnte symtomer som nevnt av trådstarter.. sååå ta ham, (mouche) heller i debatter \emner der han faktisk prøver å uttrykke noen av sine bastante meninger.. ikke i et emne der "alle" gleder seg på tj vegne.. ikke ett ord mer fra meg , om denne saken .. i dette tema...

har også kikket endel på disse båtene tj.. frister litt med tanke på fb og fart.. synes bare denne utvendige treverken på skyvedøren , på eldre modeller ikke er pen..ellers litt rare instrumenter.. antar jeg kunne kikket på en litt nyere utgave med stor bensinmotor ,som planer lett. pene båter og innbiller meg at de er lettstelte , da mye av innredningen er plast og ikke teak..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg synes å huske at jeg leste i en annen tråd at det skjedde noe med skroget på begynnelsen av 90- tallet.

Synes også at med tre rundt dør er mindre fine enn de nyere modellene. Når skiftet skjedde vet jeg ikke.

Har også fått med meg at pentry er blitt flyttet fra babord side til styrbord side, bak førerplassen. Vet ikke når endringen kom.

 

En båt som er så ny at den har med endringene over er å foretrekke.

 

Ellers er det fart, flybridgen og lukket båt foruten prisnivået som gjør båten atraktiv.

Finnes sikkert haugevis med andre båter på samme størrelse som har bedre planløsninger.

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gidder ikke mere Hg.

Jeg starter en tråd, ber deg om å la vær å ødelegge den. Verre er det ikke.

Helt enig! Det finnes noen gjengangere som ALDRI kommer med annet en forutsigbarheter og viss vass. I denne tråden er de synlige begge: Såpekokeren fra småbyen i vest (Lano2) og den evig trøttende Gapfyren. Har dere ikke noe annent en tull å formidle, så vær vennlig å spar oss og kom dere på sjøen i stedet!!

 

Meningsfulle innlegg hva? :puke: :

Siden det ikke står navnet Bavaria utenpå , så regner jeg med at du ikke får de store utgiftene... :wink:

 

Haaaaavgaaaaapet, du trenger ikke bekymre deg så mye for renta.

Et båtlån er et "gøyt lån" . Det skal betales med glede. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...