Jump to content

Powertrim problemer på Bravo III X

Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Har tidligere spurt om svar på dette problemet, men ble ikke særlig klokere, derfor skal jeg her spesifisere problemet litt nærmere.

Har et Bravo III X drev fra 2004 gått 280 timer.

Selve tiltingen går greit når jeg kjører i dorgefart. Kan da tilte opp og ned uten problemer. Legger jeg båten i plan, reagerer ikke drevet på tilting, dvs powertrim fungerer ikke.

Det jeg må gjøre, er å tilte drevet ut FØR jeg legger båten i plan, og da holder drevet seg i rett posisjon ( siger ikke tilbake).

Har kun en tilt opp/ned knapp på gass spaken, og en Trailer knapp på siden av instrumentbordet som kun senker drevet ned.

Er det noen som har noen gode råd her??? Ingen verksteder i Bergen kan ta denne jobben nå i ferien, og jeg skal på tur om 10 dager med hele familien...

Hei

Du må bytta om slangane frå trimpumpa di. Pumpa gir bare skikkeleg trykk eine vegen, Har hatt samma problemet sjøl. Du må etterpå bytta om på ledningane til rele`ene også, slik at drevet går rett i forhold til trimknappen.

Her er nok enda mer som er feilkoblet her. Trailerknappen skal normalt holdes inne samtidig som trimknappen når du vil kjøre drevet helt opp.

Når du kjører opp med kun trimknappen skal det stoppe ganske lavt nede. Dette er for at du ikke utilsiktet skal kunne kjøre drevet opp i været.

Hei!

Ut i fra det jeg så, var det koblet feil inn på pumpen. Har nå gjort det rett, men ikke fått testet dette enda grunnet mekanikeren ville skifte ut returslanger på dieselen og glødepluggene.

Kommer tilbake med resultater i neste uke.

Tusen takk for alle svar, hadde ALDRI funnet ut av dette hadde det ikke vært for Chaparaal :)

Vel, i går ble båten testet, og tilten fungerer som bare det :cheers:

SÅ nå går turen nordover i morgen og alt er bare fryd og gammen :flag:

Nok en gang, tusen takk for hjelpen :cheers: Hadde det ikke vært for BP, hadde dette kostet meg en bøtte med penger :smash:

Vel det er der utfordringen ligger, sør eller nord?????? Begge steder meldes det om møkkavær, og med to gutter på 7 og 10, må jeg finne på noe..

Antar at turen går sørover, Stavanger, Sandnes og Kongeparken??

Vi får se :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...