Jump to content

Powertrim problemer på Bravo III X


Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Har tidligere spurt om svar på dette problemet, men ble ikke særlig klokere, derfor skal jeg her spesifisere problemet litt nærmere.

 

Har et Bravo III X drev fra 2004 gått 280 timer.

 

Selve tiltingen går greit når jeg kjører i dorgefart. Kan da tilte opp og ned uten problemer. Legger jeg båten i plan, reagerer ikke drevet på tilting, dvs powertrim fungerer ikke.

Det jeg må gjøre, er å tilte drevet ut FØR jeg legger båten i plan, og da holder drevet seg i rett posisjon ( siger ikke tilbake).

 

Har kun en tilt opp/ned knapp på gass spaken, og en Trailer knapp på siden av instrumentbordet som kun senker drevet ned.

 

Er det noen som har noen gode råd her??? Ingen verksteder i Bergen kan ta denne jobben nå i ferien, og jeg skal på tur om 10 dager med hele familien...

Link to post
Share on other sites

Her er nok enda mer som er feilkoblet her. Trailerknappen skal normalt holdes inne samtidig som trimknappen når du vil kjøre drevet helt opp.

Når du kjører opp med kun trimknappen skal det stoppe ganske lavt nede. Dette er for at du ikke utilsiktet skal kunne kjøre drevet opp i været.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Ut i fra det jeg så, var det koblet feil inn på pumpen. Har nå gjort det rett, men ikke fått testet dette enda grunnet mekanikeren ville skifte ut returslanger på dieselen og glødepluggene.

Kommer tilbake med resultater i neste uke.

 

Tusen takk for alle svar, hadde ALDRI funnet ut av dette hadde det ikke vært for Chaparaal :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...