Jump to content

MS 3 Gear


Tine IV

Recommended Posts

:lol: Heisann ,prøver og finne ut av denna gearkasse mi .Har en VP 21 med MS 3 gear .Har ikke peil på når det har blitt bytta olje på gearet (mototrolje) så kansje lurt og bytte så jeg veit at det er ok og i orden , men er noe som er verre trur jeg . Når jeg setter den i gear forover ,da rister det og skrangler litt ekstra ,ca 650 omdreininger bittelite mere gass og den blir så stille og rolig at .Kan jeg sette opp tommgangen litt uten at det er fare for at no kan skje sånn at det blir borte ? Eller er det konen som må byttes ? Eller er det slik at jeg kan gjøre den rein og alt er bare velstand igjen ? Har lest og hørt om detta før men husker ikke ......... :lol:

 

Hilsen  [glow=red,2,300] Tine II[/glow]

Link to post
Share on other sites

:newyearsign: Har jo søkt og lest rundtom nå , men finner ikke helt klart svar på det jeg spør om , ikke alt . Hva med og sette opp tomgangen litt , da blir det jo borte men hvor lenge hvis det er en slitt kon ? Leser også at tomgangen skal være 650 omd men skal vel kunne gå og sette den opp til kansje 750 omd (hvis det er nok , husker ikke )uten fare trur jeg da men ? Hadde vært fint med flere synspunkter på dette . Klokka er 0740 og det er minus 8 grader i Horten og jeg tar meg en tur ut og fisker litt så kansje dere har sett litt på dette  :newyearsign:

 

Hilsen Tine II

Link to post
Share on other sites

Hei,

Syntes også det hørtes lite ut med 650 omdreininger. På min TMD-40 endret turtallet seg  fra 800 ned til 650 etter at jeg satte på en ekstra 130 Ampers dynamo og da fikk også jeg litt ekstra vibrasjoner når jeg satte den i gir. Etter å ha justert opp turtallet forsvant problemet.

(Man skulle jo tro at en dynamo ikke skulle bremse turtallet, men det som skjer er jo at dynamoen lader jo for fullt med en gang og det betyr joigjen at det teas ut 3 ekstra HK fra motoren)

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke MS 3 gearet spesielt, men jeg får også klapring i gearkassa hvis turtallet blir for lavt på motoren. Jeg har et PRM gear, og mener å huske at det står skrevet om fenomenet i instruksjonsboka til gearet. Tror det er ganske normalt ved for lavt turtall. Husker bare ikke hva det er som skaper klapringen, om det har sammenheng med demperplata eller noe sånt. :lol:.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...