enter4u Startet 4.Juli.2007 Del på Facebook Startet 4.Juli.2007 Jeg har en 2001 Yamaha 9,9/15hk 4t med kort stamme. Kunne tenkt meg å bytta mot en to-takter. Har hørt i div båtforretninger, men dem skal jo tjene så jævlig mye på det:-( Noen som er interressert? Sitér dette innlegget Link to post
Kuusamo Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Jeg har en 2-takter Yamaha Vmax jr. 9,9/15 - mener det er en 2005 el. 2006-modell med kort stamme. Hvorfor vil du bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Dolfin Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Jeg har en Suzuki 9,9/15 HK 2-takter med kort stamme. Det er også en 2001 modell. Kan muligens være aktuelt å bytte. Er det stor vektforskjell på 4T og 2T i denne motorstørrelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Jeg kan selvsagt ta feil, men vil tippe det er av vekt-hensyn..... En Yamaha 9,9 hk 4T veier vel 45 kg eller mer? Mens en 15 Hk totakt får man vel ned i 32 kg og en 9,8 Hk 2T får man ned i 26 kg. Men er en 2001 4T Yamaha 9,9 Hk samme motor som 15 Hk? Dette er da vel forskjellige motorer i dag i hvert fall, der den ene er 323 ccm og den andre er 362 ccm? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Jon-Kåre Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Mener at 9,9 4-takter ikke lar seg trimme opp til 15 hk Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
SveinHa Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Mener at 9,9 4-takter ikke lar seg trimme opp til 15 hkDet er helt avhengig av modellsortimentet til hver enkelt motorleverandør. Forrige serie av Honda var f.eks. 10 og 15 hesteren samme motor men det er det ikke i dagens modeller.... og Honda lager bare 4-taktere. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
enter4u Svart 5.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Det er helt avhengig av modellsortimentet til hver enkelt motorleverandør. Forrige serie av Honda var f.eks. 10 og 15 hesteren samme motor men det er det ikke i dagens modeller.... og Honda lager bare 4-taktere. joda. Ikke noe problem å gjøre den til 15hk. Det er bytta forgasser på den. Det er eneste forskjellen på "orginal" 15 og en trimma. Jeg vil bytte fordi jeg alltid har hatt to-takter. Og to-tkteren er det jo litt mer sprut i da. Motoren er bra. Det er noen små kosmetiske riper, men ikke noe ille. Det følger med kontrollboks, og vil gjerne ha motor klargjort til det også Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Beklager, men jeg må igjen minne om at annonsepregede innlegg ikke skal postes i Åpent forum. Dette er omtalt i reglene for BP, i Forumbeskrivelsen for Åpent forum (Klikk her og les før du poster.) Samt i dette innlegget som er limt på toppen av "Fra Teknisk". Likevel sletter vi stadig annonser, samt må bruke tid på å besvare spørsmål fra "annonsøren" om hvorfor innlegget er borte. Så jeg skriver dette som en generell påminnelse, ikke spes. rettet mot trådstarter. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 joda. Ikke noe problem å gjøre den til 15hk. Det er bytta forgasser på den. Det er eneste forskjellen på "orginal" 15 og en trimma. Dette må vel bety at din modell er forskjellig fra 2007 modellen...? For på 2007 modellen er ikke 9,9 og 15 samme motor. Det er forskjeller på motorblokk også med bla.a. en liten forskjell på slagvolum. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
enter4u Svart 5.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Slagvolumet på 9,9 og 15 hk. Er akkurat det samme. Sjekka det opp i sted... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.