Jump to content

Wester 18, erfaringer og motorstørrelse

fs

Recommended Posts

Hei

Vurderer å kjøpe en Wester 18, men er i tvil om motorstørrelse.

Kunne tenkt meg 75hk honda, men er litt i tvil om denne er stor nok. Får jeg båten i plan med 4 personer og bagasje? +++ Er det noen som har erfaring med denne båten?

Hei, hadde Wester 18" med 70 hk. Evinrude. Fant ut etterhvert at jeg måtte ha større motor. Med 4 personer ble den litt treg å få i plan. Satte på en 90 hk. Tohatsu og da ble det litt mer fart i sakene. (ca: 32 knob)

Tror nok ikke du vil bli fornøyd med kun 75 hk. på denne. Forøvrig var Wester en meget solid båt. :yesnod:

Hei!

Jeg har nylig kjøpt en Wester 18 (1985 mod) med 100 hk yamaha 4-takt. Mener det er en passende motor på denne båten. Tror derfor 70 hk kan være noe knapt, særlig med 4 personer. Men om du er litt tålmodig, går det sikkert greit. Har gps-målt min båt til 36,2 knop. Men synes faktisk starten er litt treg selv med 100 hk. (Kanskje feil propell) Lykke til med båten, den er meget stødig og god i sjøen!

Hei, såvidt jeg husker er Wester 18 " forsåvidt" tung" ca: 550-600 kg. Med en 90-100 hk er den ikke av de raskeste i starten. Ellers som tidligere nevnt, båten er solid og stø i sjøen. Ingen negative opplevelser med denne. :flag:

• 5 months later...