Jump to content

Flommen å Østlandet, mye "skrot" på vei til havet


Jens_P

Recommended Posts

Litt OT, men båtrelatert. :yesnod:

Var en tur og så på Numedalslågen i kveld, ved Kjerrafisket i Svarsatad for de som er kjent. Et mektig syn, mye vann.

 

I alt dette vannet fløt det mange trær! Alle disse er på vei til havet. Det er grunn til å være ekstra på utkikk etter "fremmedlegmer" i tiden fremover.

 

Dette var et av tre jeg så den lille timen jeg var der!

kjerra_stokk.jpg

 

 

For de som er lokalkjente:

kjerra_1.jpgkjerra_2.jpg

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Var ute i kveld med Fellesutvalget på stedet på den årlige reketuren. Denne gangen til Dragsund, på Håøya.

Hadde oppholdsvær fra fem til 21.00. Så kom regnet, men da satt vi under tak i Astor på vei hjem med kaffekopp og wienerbrød, heldigvis.

 

Hele fjorden er brun av ferskvann i overflaten.. Men mye vrakgods flytende overalt. Hele trestammer, røtter og greiner over alt. Regnet har satt sine spor.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg sitter på jobb, nokså nær elva riktignok, men noen hundre meter fra munninga. To utedasser og ei redskapsbu drev akkurat forbi. :lol::lol:

Jeg hørte om kystvakten på Østafjells. De har vistnok ligget der noen timer.

 

Noen bilder her: http://www.op.no/nyheter/article2865014.ece

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke helt enkelt å komme ut med båten nå om dagen, når båten ligger i Flatstrand båthavn i Lågen og enda verre er det å komme inn igjen. Nonmal vannføring på denne tiden er 100 kubikkmeter i sek , nå ligger den på ca 800. En kamerat var forøvrig en tur utenfor Staversøya i går også der fløt det store trær :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...