Jens_P Startet 4.Juli.2007 Del på Facebook Startet 4.Juli.2007 (redigert) Litt OT, men båtrelatert. Var en tur og så på Numedalslågen i kveld, ved Kjerrafisket i Svarsatad for de som er kjent. Et mektig syn, mye vann. I alt dette vannet fløt det mange trær! Alle disse er på vei til havet. Det er grunn til å være ekstra på utkikk etter "fremmedlegmer" i tiden fremover. Dette var et av tre jeg så den lille timen jeg var der! For de som er lokalkjente: Redigert 4.Juli.2007 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
HC74 Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Her på Kongsberg er det også mye vann, og 'husbåter' har blitt observert på vei nedover Lågen. http://www.laagendalsposten.no/apps/pbcs.d...1002/ABONNEMENT mvh HC Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Var ute i kveld med Fellesutvalget på stedet på den årlige reketuren. Denne gangen til Dragsund, på Håøya. Hadde oppholdsvær fra fem til 21.00. Så kom regnet, men da satt vi under tak i Astor på vei hjem med kaffekopp og wienerbrød, heldigvis. Hele fjorden er brun av ferskvann i overflaten.. Men mye vrakgods flytende overalt. Hele trestammer, røtter og greiner over alt. Regnet har satt sine spor. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
chagall Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Observerte mye rekved , da jeg kjørte bil langs Drammensfjorden idag. Så, kjære båtvenner, hold øynene åpne i tiden fremover. Drammenselva/Lierelva går flomstore og tar med seg mye rask, som kan forårsake skader på skrog og propeller . Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 (redigert) Hele Larviksfjorden er full av stokker og trær og uthus og brygger og trapper og campingvogner og dritt fra hele Lågendalen. Alt sammen på vei ut i Skagerak og sørover med strømmen mot Jomfruland osv. Se opp dersom du er i disse trakter. mvh tuffff Redigert 5.Juli.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149413 les denne Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Kystvaktens KV Nornen ligger nå i Larviksfjorden, ved munningen av Lågen, og plukker søppel Det de klarer å fange opp da. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Har du bilder da Tuffff ? Ønsker meg ei lita redskapsbu men jeg gidder nok ikke å tråle etter den. Sola kommer i morgen sies det så er det kanskje håp om at det ikke blir full katastrofe. Her skinner sola nå forresten. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 (redigert) Nei, jeg sitter på jobb, nokså nær elva riktignok, men noen hundre meter fra munninga. To utedasser og ei redskapsbu drev akkurat forbi. Jeg hørte om kystvakten på Østafjells. De har vistnok ligget der noen timer. Noen bilder her: http://www.op.no/nyheter/article2865014.ece mvh tuffff Redigert 5.Juli.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Formiddagsbyger i morgen og delvis skyet sol. Så dundrer det løs med mere regn,regnbyger og skyet vær. Jammen meg godt det, det blir nok fælt tørt i morgen vil jeg tro. Eneste gløttet av sol bortsett fra i morgen ser ut til å bli den 11. juli. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Det er ikke helt enkelt å komme ut med båten nå om dagen, når båten ligger i Flatstrand båthavn i Lågen og enda verre er det å komme inn igjen. Nonmal vannføring på denne tiden er 100 kubikkmeter i sek , nå ligger den på ca 800. En kamerat var forøvrig en tur utenfor Staversøya i går også der fløt det store trær Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Ser fra Aftenpostens nettutgave at det nå flommer mer enn 20 ganger normal vannmengde i Akerselva sammenlignet med juli. Det er en del det og. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Mange skrotnisser som får ryddet i hagen sin nå om dagen skjønner jeg Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Ønsker meg ei lita redskapsbu men jeg gidder nok ikke å tråle etter den. Kan dette være noe? Bilde fra Aftenposten, Denne artikkelen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Fenix Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Til de som har tenkt seg oppover Telemarkskanalen - ser ut til at de begrenser trafikken for tiden: http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article...07050010/1102/_ Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Kystvakten på fisketur. Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Vi får kjøre forsiktig. Jeg har båtvakt i morgen så det blir nok el liv på brygga. Koselig det og. Ha en fin ferie alle sammen. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.