bjorngb Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 (edited) Hvordan skal en Glomex RA 132 (fra Seatronic)/PL 259 kobles på antennekabelen? Skal skjermen (den flettede lederen) klemmes mellom de to delene på pluggen og senterleder loddes på "pinnen" i midten? Eller skal denne klemmes fast? Edited July 5, 2007 by bjorngb (see edit history) Quote Link to post
Faxen Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Skjærmen skal mellom de to delene i pluggen. Flesket skal helt fram til hull i kontakten, og brettes tilbake over flesket (den indre plast isolasjone). Dette er en dårlig løsning, men funker. Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
roaldbj Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Jeg har ikke så mye rede på koblinger til VHF. Men jeg har opplevd ved å måle med SWR-meter at kablinger fungerer bedre med presskobling enn med vanlige "enkle" koblinger som følger med antennene. Det er endel tråder her på BP hvor vi har diskutert VHF. Om du har tid er det greit å søke på VHF. Quote Link to post
bjorngb Posted July 5, 2007 Author Share Posted July 5, 2007 Takk faxen, da vet jeg det. Jeg tenker jeg lodder den innerste lederen. Håper emnetittelen kan hjelpe andre i fremtiden via emneoversikten Quote Link to post
Faxen Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 Det gjør du helt rett i. Da begynner det å ligne på noe. Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hilmar 2 Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 fikk bilradioservice til og fixe pluggen min faxen Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bjorngb Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Da var det godlyd i VHF'en :-) Det som var mest stress var å trekke (skyve) kabelen gjennom røret som gikk til kartbordet Quote Link to post
Hilmar 2 Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Nå brukte vel du tynn kabel Men jeg har Tjukk kabel i den lille båten min Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts