bjorngb Startet 5.Juli.2007 Del på Facebook Startet 5.Juli.2007 (redigert) Hvordan skal en Glomex RA 132 (fra Seatronic)/PL 259 kobles på antennekabelen? Skal skjermen (den flettede lederen) klemmes mellom de to delene på pluggen og senterleder loddes på "pinnen" i midten? Eller skal denne klemmes fast? Redigert 5.Juli.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Skjærmen skal mellom de to delene i pluggen. Flesket skal helt fram til hull i kontakten, og brettes tilbake over flesket (den indre plast isolasjone). Dette er en dårlig løsning, men funker. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
roaldbj Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Jeg har ikke så mye rede på koblinger til VHF. Men jeg har opplevd ved å måle med SWR-meter at kablinger fungerer bedre med presskobling enn med vanlige "enkle" koblinger som følger med antennene. Det er endel tråder her på BP hvor vi har diskutert VHF. Om du har tid er det greit å søke på VHF. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 5.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Takk faxen, da vet jeg det. Jeg tenker jeg lodder den innerste lederen. Håper emnetittelen kan hjelpe andre i fremtiden via emneoversikten Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Det gjør du helt rett i. Da begynner det å ligne på noe. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hilmar 2 Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 fikk bilradioservice til og fixe pluggen min faxen Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bjorngb Svart 7.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Da var det godlyd i VHF'en :-) Det som var mest stress var å trekke (skyve) kabelen gjennom røret som gikk til kartbordet Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Nå brukte vel du tynn kabel Men jeg har Tjukk kabel i den lille båten min Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.