Jump to content

Baugpropell-fjernkontroll


Geirh

Recommended Posts

Du trenger Denne

Husk å bestille rett utgave, da den finnes også til vinsj.

 

Jeg har selv 2 stk. SP75 baug/hekk thruster med fjernkontroll i båten.

Det er deilig å ha full kontroll i all slags vær ved tillegging og fortøyning av båten. Spesiellt når en er alene.

Den var enkel å montere.

Anbefales !

 

 

Link to post
Share on other sites

Du trenger en 4-kanals fjernkontroll med mottager. Får den bl.a. fra Seatronic - Quick modell. Fjernkontrollen påvirker releer som igjen er koblet til sidepropellene. Antar at sidepropellene har brytere montert nær styreposisjon. I så fall monterer du bare en 4-kanals mottager nær disse. Kobler denne opp mot de fire ledningene til fremfre og aktre sidepropell. Aktiver som angitt o bruksanvisning. Dermed virker det hele. Dette er tilsvarende for fjernkonroll av fremre og aktre ankervinsj.

Link to post
Share on other sites

Du trenger Denne

Husk å bestille rett utgave, da den finnes også til vinsj.

 

Jeg har selv 2 stk. SP75 baug/hekk thruster med fjernkontroll i båten.

Det er deilig å ha full kontroll i all slags vær ved tillegging og fortøyning av båten. Spesiellt når en er alene.

Den var enkel å montere.

Anbefales !

 

Følger alt som trengs med når jeg bestiller det Du henviser til her??

litt over 2000 kr. var ikke så ille det vist det ikke kommer noe mere i tillegg.

Link to post
Share on other sites

Det følger ikke med kabler ettersom jeg husker. ( Det er noen år siden nå.)

Men jeg mener det fulgte med y-connectorer for å kople innpå mottakeren.

Det kommer litt an på hvor du installerer mottakeren i forhold til hvor lange kabler du trenger.

Jeg har ikke benyttet orginal kabler,så jeg klippet like godt vekk y-connectorene.

Koplet meg innpå under ved kabelgate ved førerposisjonen hvor y-skjøtene min ligger til flybridge joystickene.

 

NB ! Husk en liten snor i fjernkontrollen slik at du kan ha den rundt halsen når du fortøyer.

Da har du armene fri, og slipper å miste den på sjøen. :wink:

 

 

Link to post
Share on other sites

Det følger ikke med kabler ettersom jeg husker. ( Det er noen år siden nå.)

Men jeg mener det fulgte med y-connectorer for å kople innpå mottakeren.

Det kommer litt an på hvor du installerer mottakeren i forhold til hvor lange kabler du trenger.

Jeg har ikke benyttet orginal kabler,så jeg klippet like godt vekk y-connectorene.

Koplet meg innpå under ved kabelgate ved førerposisjonen hvor y-skjøtene min ligger til flybridge joystickene.

 

NB ! Husk en liten snor i fjernkontrollen slik at du kan ha den rundt halsen når du fortøyer.

Da har du armene fri, og slipper å miste den på sjøen. :wink:

 

Et spørsmål til før jeg bestiller den,er det ikke noe rele eller sendere på dette?det følger sikkert med i pakken men rart det ikke var bilde av det men vist Du sier at det er bare og bestille den så har jeg det jeg trenger (-kablene) så bestiller jeg.

Her på båtplassen stoler man på folket :wink:

Link to post
Share on other sites

Engbo leverer også fjernkontroll. De har bl. a. en variant hvor du kan betjene både vinsjer og thrustere fra samme boks. Den kan utvides etter behov. Jeg har foreløpig bare fjernkontroll på baugthruster, men kan kjøpe flere "relebokser" for å kunne betjene de andre hjelpemidlene etterhvert.

De har ikke bilde av denne fjernkontrollen på nettet ennå, etter som jeg kan se. Men den kan så vidt sees her

Link to post
Share on other sites

Nei. det er ikke noe releer her, de sitter på thrusteren.

Kun mottakerboksen og fjernkontrollen.

Tror til og med batterier fulgte med. :lol:

 

Sier herved tusen takk til Deg jolo for hjelpen.

Da har Maritim båtutstyr solgt meg en fjernkontroll om ca 2 minutter.

Ha en riktig flott båtsommer

Link to post
Share on other sites

Sente mail til Sleipner men ingen svar og få i disse feritider.

Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg trenger?

Prøv å send en mail direkte til finn@sleipner.no Han har mye med salg for innlandet å gjøre. Ellers ligger alle produktene på web´en deres (laste ned katalogen). Der har du også en prisliste. Ville anbefalt deg "trøkkær" fra Sleipner. Blir nok enklest å integrere på den måten. Dessuten er de relativt små og konfortable i motsetning til noen andre slagvåpen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...