Jump to content

Gamin quest ? bluechart ?


nidelven28

Recommended Posts

har akkurat kjøpt en brukt garmin quest . og trenger hjelp !

 

hvor og hva er best og kjøpe av båtkart til den ? bluechart ? kommer til å ferdes i (oslo-gøteborg) farevann

kan jeg bruke bluechart g2 på quest - eller noe annet ?

 

er quest kompatibelt med MACintosh OS 10,4 - eller bare PC windows ?

 

HÅPER PÅ SVAR OG GOD BÅTSOMMER TIL ALLE DERE GODT/BÅT FOLK

Link to post
Share on other sites

Quest kan plotte på BlueChart, så det er disse du skal kjøpe. Den støtter ikke BlueChart Vision G2 kartene med bilder osv.

 

Den har 115MB internminne som kan brukes til kart fra MapSource, som feks. bilkart, turkart (topo) eller sjøkart (BlueChart). 115MB er MYE i kart-sammenheng. Til sammenligning er hele "vestlandet" (lista-sognefjorden) ca. 25MB.

 

Quest bruker (som de fleste andre fra Garmin) MapSource for å overføre kart fra PC til GPS, lage ruter osv. Jeg ser ikke umiddelbart noen MapSource program for MAC. Kontakt evt. Belanor som er Garmin importør i norge og hør om de har.

 

Håper dette var til hjelp, og god sommer til deg også!:-)

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Den har 115MB internminne som kan brukes til kart fra MapSource.

 

Korrekt, om du har en amerikansk utgave.

 

Min, og alle andre europeiske Quest'er har dobbelt så mye minne. Siste kartpakke jeg førte over var på 243,4 MB. Og den besto av norske topokart, svenske topokart, Bluechart v9 og City Navigator v9.

 

Kjempekjekk sak, går an til alt.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...