Jump to content

Max WOT RMP Yamaha 70HK 1987?

Captain Chaos

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som kan fortelle meg hva max turtall skal være på en Yamaha 70 HK fra 1987. Er ikke helt sikker på at det er en 87 modell, men den er ett sted mellom 86-88 tror jeg. Sitter det forøvrig noen form for turtallsperre på denne? Har nå prøvd med litt forskjellige propellere, men det virker som om den "butter" på topp uansett. Turteller er kjøpt og montert i dag, og så bærer det ut på test igjen.

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Den skal yte sine 70hk v/5500 o/min. Tåler fint turtall opp mot 6000 etter min mening, men over 5500 så begynner effekten å dabbe av, som du har merket. Kjører min 92mod 60hk på rundt 5500 med en 13x19 alu på Weslingen.

Hva slags båt og propell er det snakk om?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...