Xlnt Startet 6.Juli.2007 Del på Facebook Startet 6.Juli.2007 Hei Er det noen som har vært noe særlig borti Trim-giver(på drevet) og indikator(på instrumentpanelet) for Bravo drev? Mitt problem er at jeg byttet motor i båten min og motorprodusenten hadde brukt ledningen til trim indikatoren til glødelampe (selvfølgelig uten å si et knyst om dette) slik at når jeg starter min motor fikk jeg utslag på trim indikatoren. Jeg fant ut av det etterhvert og har fått lagt opp en ny ledning til indikatoren og en egen lampe for gløding. Men nå vil ikke instrumentet bevege seg noe lengre. Har lest at hvis man kobler pluss inn på feil side av indikatoren så kan det gå i stykker. er det noen som vet om det er tilfelle eller om det er sender-enheten i drevet som er synderen nå? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Du kan forsøke å måle motstanden gjennom giveren mens du trimmer og se om du får noe endring. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 7.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Prøvde det men fikk ikke noe utslag, men så vet jeg heller ikke om jeg målte riktig, at ohm meteret var i rett instilling. Har fem forskjellige muligheter som begynner på 20.000K, 2.000k, 200K, 20K og 2000 om jeg ikke husker helt feil. Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Når sensoren er frakoblet mener jeg at instrumentet skal ha fullt ut slag (gå til topps), sikkert andre som kan bekrefte dette. Da får du en indikasjon på om det er giver eller instrument som har lagt inn årene... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Instrumentet står på topp (fullt utslag) hele tiden, både med tenning av og på. Nåla leer ikke på seg. Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Mr. Import Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 juster indikator nede på drevet , kan hende den står feil. Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 15.Juli.2007 Del på Facebook Svart 15.Juli.2007 Hvis du søker på Google med strengen: "trim limit switch" så finner du en del gode innlegg ang. det du lurer på :) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.