Jump to content

Trim indikator Bravo?


Xlnt

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har vært noe særlig borti Trim-giver(på drevet) og indikator(på instrumentpanelet) for Bravo drev? Mitt problem er at jeg byttet motor i båten min og motorprodusenten hadde brukt ledningen til trim indikatoren til glødelampe (selvfølgelig uten å si et knyst om dette) slik at når jeg starter min motor fikk jeg utslag på trim indikatoren. Jeg fant ut av det etterhvert og har fått lagt opp en ny ledning til indikatoren og en egen lampe for gløding. Men nå vil ikke instrumentet bevege seg noe lengre. Har lest at hvis man kobler pluss inn på feil side av indikatoren så kan det gå i stykker. er det noen som vet om det er tilfelle eller om det er sender-enheten i drevet som er synderen nå?

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Prøvde det men fikk ikke noe utslag, men så vet jeg heller ikke om jeg målte riktig, at ohm meteret var i rett instilling. Har fem forskjellige muligheter som begynner på 20.000K, 2.000k, 200K, 20K og 2000 om jeg ikke husker helt feil.

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Når sensoren er frakoblet mener jeg at instrumentet skal ha fullt ut slag (gå til topps), sikkert andre som kan bekrefte dette. Da får du en indikasjon på om det er giver eller instrument som har lagt inn årene...

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...