Jump to content

BMC Captain gear


Thore

Recommended Posts

Hei, dette er mitt første besøk på baatplassen, virker spennende og nyttig !

Har balet med en BMC Captain 1,5 l i 5-6 år og vurderer nå å anskaffe ny motor. Da er det jo greiest med en som har nogenlunde samme spesifikasjoner, og noen aktuelle er plukket ut på Finn.no. Et problem er imidlertid Gearet. I min motor-manual fra FM kan jeg ikke finne info om utveksling på gearet. Båten er en Fram 25 fot, og det er fast propell. Kan dere gi meg tips om hvor denne opplysningen kan finnes? thore.

Link to post
Share on other sites

En kompis byttet bmc med en perkins 49 hk 4.108 I framen dette løftet båten mange hakk.

Det som er det triste med å flikke på en gammel bmc er at du ikke øker båtens verdi uansett hvor mye en koster på.

Ikke noe galt sagt om vellfungerende bmcer.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for raske svar ! Det er helt korrekt hydraulisk PRM-gear, men noe nærmere tall er ikke angitt. Motoren er angivelig fra ca 1967, om det kan si noe mer. Takknemlig for evt kopi av aktuell side i instruksjonsbok!!! Hjertelig! Thore.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...