Jump to content

Feste av måkejager på kalesjen


jørn

Recommended Posts

Nå er vi bokstavlig talt møkka lei å ha besøk av disse bombeflyene med vinger. Har kjøpt Gullsweep måkejager. Noen som har erfaringer med feste av disse på kalesjen? Det er to måter: metode 1

metode 2

 

Har ikke lyst til å lage hull i den nye kalesjen, slik som det første (og billigste) varianten må.

 

Hilsen

Jørn

Redigert av jørn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg brukte selv metode 1 på en Hansvik 18 som jeg hadde før. Jeg lagde hullene i kalesjen så trang som mulig. Jeg kunne ikke registrere at der kom vann inn, men man kan kanskje supplere med tetningsmasse også. Ellers fungerte måkejageren meget bra. Måkene holdt seg unna hvis det ikke var helt vindstille. Ved vindstille kunne de av og til sette på hjørnene og grise til der. Jeg måtte skru av selve piggen når kalesjen skulle legges ned for ikke å lage hull andre steder. Lykke til.

Redigert av jonol (see edit history)

Det er tryggere på havet enn på veiene !

Link to post
Share on other sites

Har også god erfaring med metode 1. Høres dramatisk ut å lage hull i ny kalesje, men lager du de trange nok kommer det ikke en dråpe vann inn. Velger du dette så pass på å ta av "spydspissen" som selve jageren står i før du legger sammen kalesjen. Glemmer du det er det fort å lage hull andre steder i kalesejen når du legger den sammen.

 

Lagde like godt festet selv. Plankebeta i blastpose med laken rundt, to snorer som går ned i festet for fenderene. Funker meget bra.

Smart, men jeg ville trodd at berøringen mellom plast og kalesje vil føre til drypp og lekkasje..?

Link to post
Share on other sites

Dra til en leketøys-butikk og kjøp en gummiorm eller slange :smiley:

Festes med borrelås el. lignende.

Måsen skyr dem som pesten.

Ha en måsefri sommer for 25 kr.. :cheers:

 

Min far trodde også at dette skulle være den rimeligste måten og bli kvitt dritten på men så fort de skjønte at slangen(e) var i realiteten "døde" dyr så ble de også måkemat og dermed måtte han plukke ennå mere måkedritt av kalesjen. Han gikk over til makejager 1 som er en effektiv måte og jage de vekk på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...