GeirHaa Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Hei Alle Er det noen som har ett skjema som viser oppkobling med en skillebryter for batteripakker ( 0-1-2-1+2 ) og uten skille rele ? eller må jeg ha skillerele ?? Alt motas med takk Geir Quote Link to post
OT-flyktning Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Med meget stor sannsynlighet finner du svaret her et sted. Quote Link to post
Arvid_A Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Hei! Her kan du lese deg opp om "Lading av flere batteribanker" i Ingars utmerkede verker: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17767&hl=BEP Her er det beskrevet løsninger med både hovedbrytere/batterivendere, skilledioder og skillerele'. Jeg har montert et "BEP" skillerele, og syns det fungerer utmerket! I tillegg til det har jeg selvfølgelig hovedbrytere - en for hver av batteribankene, slik at anlegget kan gjøres strømløst når båten forlates. Quote Link to post
Recommended Posts